Legkésőbb jövő májusban már szeretné tudni a Honda, hogy 2018-ban hány csapatnak kell erőforrásokat szállítania a Forma-1-ben – ezt mondta a japánok F1-es programját irányító Haszegava Juszuke.
Legkésőbb jövő májusban már szeretné tudni a Honda, hogy 2018-ban hány csapatnak kell erőforrásokat szállítania a Forma-1-ben – ezt mondta a japánok F1-es programját irányító Haszegava Juszuke.
A Honda tavaly a McLaren partnereként vállalt ismét motorbeszállítói szerepet a száguldó cirkuszban, ám már akkor kijelentették, a jövőben szeretnének további csapatokat is ellátni erőforrásokkal.
A 2017-es szabályok szerint a motorgyártókat kötelezhetik arra, hogy erőforrásokkal lássanak el olyan csapatokat, melyek nem tudnak tető alá hozni egy megállapodást egyetlen manufaktúrával sem – és miután a Honda jelenleg csak egy csapatot lát el aggregátokkal, őket kérnék fel elsőként.
Jelenleg azonban minden csapatnak van motorszerződése a következő szezonra, noha úgy hírlik, 2018-ra valamely istálló szívesen váltana Hondára.
Haszegava az Autosport című brit szaklapnak elárulta, „a Monacói Nagydíj környékén”, tehát jövő májusban már szeretnék tudni, hogy hány csapatnak szállítanak erőforrásokat 2018-ban.
„A Red Bull és a Toro Rosso is ekkor jelentette be, hogy Renault motorokat használnak a továbbiakban. Ez a legkésőbbi időpont számunkra is, de persze minél hamarabb tudjuk, annál jobb” – mondta a szakember.
Haszegava kifejtette, a tárgyalásokat már az év korai szakaszában el kell kezdeni, és ő a maga részéről arra számít, hogy lesznek jelentkezők, hiszen az elmúlt években rengeteget fejlődött V6-os erőforrásuk.
„Értekezünk az esetleges kooperációról, de még nincsenek konkrét tárgyalások. Csak érdeklődés van. A Mercedes partnerei nyilván nem igazán szeretnének Hondára váltani. Bizonyítanunk kell, hogy képesek vagyunk jelentősen növelni a Honda-motorok teljesítményén. Amíg ez nincs meg, ők nem fognak konkrét kéréssel felénk fordulni.”
Arra a kérdésre, hogy egy második csapat segítené-e a fejlesztéseket, a Honda főnöke így felelt: „Nos, először is ki kell fizetnünk a költségeket. De nyilvánvalóan több adat állna rendelkezésünkre, és könnyebben kiszúrnák az esetleges problémákat.”