A feje tetejére állíthatják a mezőnyt a 2017-es szabályváltozások, egészen pontosan az idei szezonra tervezett abroncsok – így vélekedik Anthony Davidson, aki szerint Vettel tündökölhet az előttünk álló idényben.
A feje tetejére állíthatják a mezőnyt a 2017-es szabályváltozások, egészen pontosan az idei szezonra tervezett abroncsok – így vélekedik Anthony Davidson, aki szerint például Sebastian Vettel tündökölhet az előttünk álló idényben.
A következő szezonra jelentősen megváltoznak a száguldó cirkusz technikai szabályai, az első abroncsok például az eddigi 245 mm helyett 305 mm szélesek lesznek, míg a hátsó gumik 325-ről 405 mm-esre „nőnek”.
Ezen változások miatt jóval nagyobb lesz majd a mechanikai tapadás, és mivel a nagyobb szárnyakkal a leszorítóerőt is megnövelik, a köridők akár 5 másodpercet is javulhatnak idén.
„Az új autók 4-5 másodperccel gyorsabbak lesznek, és ebből 2,5 másodperc lesz köszönhető a gumiknak” – mondta a Pirelli főnöke, Marco Tronchetti Provera a Gazzetta dello Sportnak nyilatkozva.
A Sky Sports F1 televízió szakértője, a volt F1-es versenyző, Anthony Davidson azt mondja, az új autók teljesen más vezetési stílust követelnek majd meg, ez pedig a feje tetejére állíthat majd mindent a királykategóriában.
„Azt gondolom, idén egy kicsit összekeveredik majd a mezőny. Az autókat ugyanis annyira más lesz majd vezetni, hogy teljesen mást követelnek majd a versenyzőktől” – fogalmazott Davidson.
„Vegyük például Sergio Pérezt, aki arról ismert, hogy nagyon jól tud vigyázni a gumikra, miközben az autó hajlamos csúszkálni, és egy hosszú, csúszós etapon is sokáig életben tudja tartani őket. Ez a 2017-es idényben eltűnhet.”
„Az egész versenyen támaszkodni lehet majd a gumikra, nem kell figyelembe venni a gumikopást, illetve azt, hogy az autó csúszkál ide-oda. Sokkal inkább az erő lesz a korlátozó tényező a tapadás helyett. Minden a feje tetejére állhat.”
Davidson szerint míg Pérezt hátrányosan érinthetik a változások, addig Sebastian Vettel például szárnyalhat.
„Előfordulhat, hogy például Sebastian Vettel – aki 2011-ben tündökölt – rálép a gázra, még mielőtt elérné a kanyarok csúcspontját. A szélesebb hátsó gumik és a jóval nagyobb leszorítóerő ugyanis extra tapadást biztosít. Egy olyan versenyző, mint ő, még jobb köridőkre lehet képes, mint eddig.”