Az új tulajdonos érkezésével megszűnhet a Ferrari financiális privilégiuma, melyet már hosszú ideje élvez a Forma-1-ben.
Az új tulajdonos érkezésével megszűnhet a Ferrari financiális privilégiuma, melyet már hosszú ideje élvez a Forma-1-ben.
A Liberty Media hatalomátvétele január végéig befejeződhet a Forma-1-ben, a vállalat egyik legfőbb célja pedig az, hogy a kereskedelmi bevételeket az eddigieknél igazságosabban ossza szét az F1-es csapatok között.
A Ferrari eddig 90 millió dollárnyi bevételre tett szert pusztán azért, mert tagja a Forma-1 mezőnyének – ez az összeg több mint a duplája annak, amit például a Sauber kap.
Greg Maffei, a Liberty ügyvezetője a napokban utalt rá, megszűnhet a Ferrari kiváltsága.
„Ferrariként egyébként is rengeteg szponzori bevételhez jutnak. Nagyszerű versenyekkel pedig ez csak pozitív irányba fejlődhet” – mondta a szakember a Forbes magazinnak.
„Egy jóval kiegyensúlyozottabb kifizetésben gondolkodunk a csapatokat illetően – kiegyensúlyozottabban és igazságosabban. Ha a Ferrari esetét nézzük, egy nagyszerű platformmal lehetőséget biztosíthatnánk arra, hogy extra szponzori pénzekhez jussanak – tehát el is vennénk tőlük, de adnánk is nekik.”