A Honda F1-es programját irányító Haszegava Juszuke elismerte, komoly kockázatot vállaltak azzal, hogy a 2017-es szezonra teljesen áttervezték V6-os erőforrásukat.
A Honda F1-es programját irányító Haszegava Juszuke elismerte, komoly kockázatot vállaltak azzal, hogy a 2017-es szezonra teljesen áttervezték V6-os erőforrásukat.
A japán gyártó 2015-ben a McLaren partnereként tért vissza a Forma-1-be, az elmúlt két szezonban azonban nem olyan eredményeket értek el, mint amilyenekben reménykedtek.
Bár tavaly látszott a fejlődés, a Honda úgy döntött, 2017-re teljesen áttervezi motorját, hogy közelebb tudjon kerülni riválisaihoz.
„A koncepció teljesen más” – nyilatkozta Haszegava Juszuke az Autosport című szaklapnak.
„Nagy a kockázat, hiszen sokat nem tudunk erről az új koncepcióról. Azt tudjuk, hogy teljesítménybeli előnyökkel jár, de a legnagyobb kockázat abban van, hogy vajon ki tudjuk-e aknázni a benne rejlő potenciált idén.”
A szakember hozzátette, a Honda leginkább a belső égésű motorra összpontosított a fejlesztések során, ugyanakkor a többi komponens is folyamatos fejlesztésre szorul.
„Az idei év vonatkozásában a belső égésű motorra kell koncentrálnunk. Ha sikerül magán a motoron javítani – tehát növelni tudjuk a kipufogógáz energiáját –, a turbina teljesítményével is előre kell lépnünk, különben nem tudunk ugyanazon a szinten teljesíteni.”
„Még néhány tesztre szükségünk van, és lesznek próbálgatásaink. Remélem, hogy sikerült megértenünk az irányt és azokat az összetevőket, amikre fókuszálunk.”