A Cosworth szívesen dolgozna együtt az Aston Martinnal - F1VILÁG.HU

A Cosworth szívesen dolgozna együtt az Aston Martinnal

HIRDETÉS
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 06: Aston Martin logo on the nose of the Red Bull Racing RB13 during practice for the Formula One Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 6, 2017 in Suzuka.  (Photo by Mark Thompson/Getty Images), Aston Martin logo, JapaneseGP2017

Szívesen dolgozna együtt az Aston Martinnal egy Forma-1-es motor megépítésén a Cosworth, és már tárgyal is a brit autógyártóval ennek lehetőségéről.

Az Aston szorosan figyelemmel kíséri a 2021-es motorszabályokkal kapcsolatban zajló egyeztetéseket, és amennyiben az új regulák megfelelőek lesznek számára, motorbeszállítóként szívesen csatlakozna a Forma-1-hez.

A Red Bullnál pedig nyitottak arra, hogy ebben az esetben jelenlegi névadó szponzoruk erőforrását használják, az Aston Martin pedig már potenciális partnereivel is egyeztet egy esetleges motorfejlesztés kapcsán.

A Cosworth főnöke, Bruce Wood azt mondja, ők szívesen tartoznának ezen partnerek közé.

„Szeretnénk együttműködni velük egy ilyen partnerségben” – mondta a szakember a Motorsport.com-nak.

„Az évek során rengeteget dolgoztunk már az Astonnal, és szorosan együttműködünk a Red Bull-lal és a csapattal is a Valkyrie sportautó kapcsán – szóval abszolút van benne logika.”

„Az Aston világossá tette, hogy többet akarnak csinálni annál, minthogy valakitől megveszik a motort. Ugyanakkor nem akarják teljesen maguk végezni a tervezést, szóval van itt lehetőség, és kétségkívül ez az a terület, mellyel kapcsolatban egyeztetések folynak.”

„Az Aston és a Red Bull közötti partnerség nagyon erős, szóval abszolút szeretnénk valamit csinálni velük közösen.”

Wood kifejtette, nem valószínű, hogy a Cosworth önálló gyártóként visszatér az F1-be – ám egy másik gyártóval – például az Aston Martinnal, vagy az Ilmorral – való partnerség reális lehetőség.

Hirdetés

„Nyilvánvalóan a Cosworth teljesen független, és fontos, hogy nyereségesek legyünk. Nem az a helyzet, mint amikor a Ford tulajdonában voltunk, és a Jaguar odakerült az F1-es rajtrácsra. Mindennek nyereségesnek kell lennie, és kétségkívül könnyebb a helyzet akkor, ha a költségeket meg lehet osztani valakivel.”

„Vállalatként úgy fejlődtünk, hogy másokkal rivalizáltunk, de azt gondolom, mindannyian felismertük azt, hogy mindenki érdeke ez, és vélhetően senki sem tudná egyedül, önállóan elvégezni ezt a feladatot.”

Fotó: Williams F1

Mivel a Forma-1 vezetősége még nem véglegesítette a 2021-től esedékes motorszabályokat, Wood szerint nem valószínű, hogy 2022 előtt elkészülne egy független F1-es motor.

„Rengeteg embert kellene felvennünk, és szükség lenne az infrastruktúra kibővítésére is. Ez önmagában egyévnyi munka. Szóval 2021-ből inkább 2022 lenne. Talán nem mindenki szeretné ezt, de még mindig jobb, mintha nem lenne semmiféle egyeztetés.”

„Mi azon a véleményen vagyunk, hogy hatalmas beruházásra van szükség, bárki is csinálja, és nem reális elvárni azt, hogy minden készen áll majd 2021-re.”

„De ez nem jelenti azt, hogy el kell felejtenünk. Csupán azt kell kitalálnunk, hogyan jöhetne össze 2022-re.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Cosworth szívesen dolgozna együtt az Aston Martinnal
Russell az élen, Verstappen csak 5. az utolsó vegasi edzésen
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!