Az ausztrál rajt-cél győzelmet aratott Monacóban, de nem volt egyszerű versenye.
A 18. körben az MGU-K megadta magát, a váltóban meglévő nyolc fokozat helyett csak hatot tudott használni Ricciardo.
„Teljesen kimerültem. Olyan hosszú volt a hét, és annyira izgatott voltam, hogy már alig vártam a rajtot. Sokat jelentett az egy órával eltolt indulás. Csak még jobban vártam a kezdést.” – kezdte.
„Egy célt tűztem ki, hogy vége legyen. Aztán a 18. körben egy kanyarban jött a probléma. Egy körrel a kiállásom után olyan érzés volt, mintha az erőt elveszítettem volna. Amit csak tudtam, átállítottam. Eddig úgy fest, hogy a kinetikus energia-visszanyerő rendszer hibásodott meg.”
Az ausztrál két éve már majdnem a dobogó tetejére állhatott, de akkor odaajándékozták a győzelmet a Mercedesnek.
„Arra gondoltam, hogy 2016 után most jött ez az akadály, és mit kellene még tennem, hogy megnyerjem a futamot. Ilyen szituációban minden más pályán elveszítettem volna az első helyet. Már csak a túlélésre játszottam. Hatalmas megkönnyebbülést érzek. Ami két éve elmaradt, az ma sikerült.”
Az ausztrál azt is elárulta, mi okozta a problémát.
„Miután elszállt az MGU-K, a váltóban már csak hat fokozat maradt a nyolc helyett. Igaz, mivel rövid a pálya a nyolcadikat itt nem is használjuk.”
„Több mint egy másodpercet buktam körönként, és még a gumikra is figyelnem kellett. A hátsó fékek pedig túlmelegedtek. A fékegyensúlyt 7%-kal előre kellett állítanunk. Máskor a teljes futam alatt 1-2%-ot állítunk.” – majd hozzátette:
„Lehunytam a szemem, és arra gondoltam, hogyha így is nyerni tudok, akkor még nagyszerűbb lesz a győzelmem.”