Óriási hátrányba kerül a Red Bull Forma-1-es csapata a Renault-motorok gyengesége miatt idén – ezt mondta az F1VILÁG kérdésére az osztrák istálló ifjú versenyzője, Max Verstappen, aki reméli, 2019-ben a Hondával győzelemért harcolhatnak majd.
Verstappen az Osztrák Nagydíjon már nyert idén, ám általános tény, hogy a Renault V6-os erőforrása jelenleg képtelen felvenni a versenyt a rivális Mercedes, vagy Ferrari motorjaival.
Bár a Hungaroring nem túlzottan motorigényes pálya, a nyári szünet után, Spában és Monzában motorerőbeli lemaradás komoly hátrányt jelenthet majd a Red Bull számára – főleg úgy, hogy lapunk információi szerint a Ferrari a Haas és a Sauber révén már a Magyar Nagydíjon beveti vadonatúj motorspecifikációját.
Az F1VILÁG a Hungaroringen kérdezte arról Verstappent, véleménye szerint mekkora lemaradásban lehet motorpartnerük, a Renault a maranellóiakkal, illetve a Mercedesszel szemben.
„Túlságosan nagy ahhoz, hogy kompenzálni tudjuk egy nagyon jó autóval… Most azt mondanám, körönként 7-8 tizeddel vagyunk lassabbak emiatt” – mondta az ifjú versenyző, aki azt reméli, jó döntést hozott a Red Bull azzal, hogy 2019-től Honda-motorokra vált.
„Hogy jó döntés-e, azt majd meglátjuk. Jelenleg nagyon nehéz megjósolni, hogyan alakulnak a dolgok a következő évben. De nagyon magabiztos vagyok, bízom abban, hogy jó munkát végezhetünk.”
Verstappen eddig 3 F1-es versenyen állt rajthoz Mogyoródon, 2015-ben, a Toro Rossóval pedig rögtön egy 4. helyet szerzett. Dobogóra viszont azóta sem állt itt – ellentétben édesapjával, Jos Verstappennel, aki 1994-ben Michael Schumacher és Damon Hill mögött a 3. helyen ért célba a Hungaroringen.
Természetesen adta magát a kérdés, kapott-e édesapjától bármiféle tanácsot arra vonatkozóan, hogy hogyan is kell gyorsan menni a magyar versenypályán.
„Nem, nem igazán… Arról persze nyilván beszéltünk már, hogy állt dobogón a Hungaroringen, és ami azt illeti, ez az egyik legszebb trófea, amit az ember megnyerhet, szóval jó lenne dobogóra állni.”
„De tanácsokat nem igazán adott. Az autók manapság annyira mások, még a pálya is… A vonalvezetés nagyjából ugyanaz, de a pálya maga mégis más. Szóval nem nagyon beszélgettünk arról, hogy mit kell tennem ahhoz, hogy jól teljesítsek itt.
A mogyoródi versenypálya eleve a technikás helyszínek közé tartozik, a mai modern F1-es autókban pedig nem sokat pihennek a versenyzők – még az egyenesekben sem!
Verstappen azt mondja, nagyon egyszerű dologtól függ az, hogy egy körön belül mennyi mindent kell állítaniuk a kormányon.
„Ez leginkább attól függ, mennyire jó, vagy rossz az autód! Ha nagyon jó, akkor sokat nem kell, de ha rossz, akkor bőven van tennivalód.”
Verstappen egyébként a vasárnapi verseny után nem pihenni megy: a Red Bull Milton Keynes-i gyárában folytatja a munkát a csapat szimulátorával.