Aggodalmát fejezte ki a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) felé a Renault Forma-1-es csapata azok után, hogy a múlt hétvégi Magyar Nagydíj egyik szabadedzésén a pályabírók úgy értek hozzá Nico Hülkenberg versenyautójához, hogy nem használt védőkesztyűt.
Hülkenberg autója az energiatároló rendszerben keletkezett rövidzárlat miatt állt meg a pályán a Magyar Nagydíj első szabadedzésén.
A német versenyző – elkerülve az esetleges áramütést – az incidens után kiugrott autójából, a mentésben segédkező egyes bírók azonban védőkesztyű nélkül értek hozzá a versenygéphez. A Renault jelentette is az esetet az FIA-nak.
„A pályabírók rögtön megérkeztek és elkezdték letolni az autót” – mondta Nick Chester technikai igazgató.
„Mi szóltunk Charlie-nak [Whiting] a rádión, hogy ’nem tudjuk, milyen állapotban van az autó, mert minden elektronika meghalt, és nincsenek adataink’. De ekkorra már a pályabírók tolták le az autót. Túlélték, szóval az autó „halott” volt…”
A mentésben résztvevő szakembereknek kötelezően olyan kesztyűt kell viselniük, mely akár az 1000 voltos feszültségnek is képes ellenállni.
„Ha egy autó megáll, nem álldogálnak ott és nézik, milyen állapotban van az, hogy aztán szükség esetén felvegyék a kesztyűt. Folyamatosan viselniük kell, ez az instrukció” – mondta Whiting.
„Soha nem lehetünk biztosak abban, hogy a rendszerek megfelelően működnek, szóval elővigyázatosságból mindig viselniük kell.”