A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elismerte, egyelőre fogalmuk sincs arról, a Ferrarinak hogyan sikerült ilyen komoly előrelépéseket tennie V6-os motorjával a 2018-as szezon során.
Kétségtelen, hogy a Ferrari már télen is nagyot lépett előre, és a szezon kezdete óta is gőzerővel dolgozik fejlesztésein – nemcsak a kasztnit, hanem az erőforrást tekintve is.
A Scuderia a Kanadai Nagydíjon vetette be V6-os erőforrásának második specifikációját, miközben a Mercedesnek megbízhatósági problémák miatt Franciaországban sikerült ezt megtennie. A Ferrarinál pedig nem dőlnek hátra: a Magyar Nagydíjon partnercsapatai, a Haas és a Sauber már a harmadik motorspecifikációt használhatták, melyet várhatóan a gyári istálló is megkap a nyári szünet után, a motorigényes spái és monzai pályákra.
A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff újságírói kérdésre elárulta, nem igazán tudják, a Ferrarinak hogyan sikerült ilyen komoly előrelépéseket tennie idén.
„Nem értjük. Csak annyit látunk, hogy sokkal jobb teljesítményre voltak képesek az elmúlt pár versenyen, és egyre csak javulnak” – mondta a szakember.
„Keményen kell nyomnunk a kasztni és a motor tekintetében is, hogy javítani tudjunk a teljesítményünkön. Nagyon komplex folyamat ez, de ez a teljesítmény ott van.”
A Mercedesnél jelenleg a 2.1-es motorspecifikációt használják, Wolff pedig elárulta, könnyen lehet, hogy még egy darabig várni kell az új specifikációra.
„Andy [Cowell – a Mercedes motorrészlegének vezetője] egy rendkívül motivált fickó. Mint ahogy az összes munkavállalója. Látjuk, hogy mit lehet elérni, és mit kell elérni. Jelenleg egy érdekes szakaszban járunk a harmadik erőforrással, próbáljuk feltérképezni, hogy mekkora teljesítménynövekedést tudunk elérni Spáig és Monzáig.”
„Csak akkor tudjuk eldönteni, hogy el kell-e halasztanunk a bevetését, ha már tudjuk ezeket a számokat.”
Arra a kérdésre, hogy a Mercedesnek vajon sikerül-e olyan mértékben fejlődnie, mint a Ferrarinak, Wolff így felelt: „Ez egy nagyon összetett dolog, egyáltalán nem ilyen egyszerű.”
„A jelenlegi szabályozás „érettsége” miatt már nehéz úgy extra teljesítményt találni, hogy ne ártanánk a megbízhatóságnak. Minden kísérletet, melyet annak érdekében teszünk, hogy javítsunk a teljesítményen, úgy kell elvégeznünk, hogy ne ártsunk vele a megbízhatóságnak, hiszen egy kiesés könnyebben megöl minket a bajnokságban, mint az utolsó tizednyi teljesítmény.”
„Szóval nagyon nehéz jobb teljesítményt kisajtolni az erőforrásokból egy olyan szinten, melyen nagyon hatékonynak is kell lennünk. De kihívásnak nagyszerű.”
A pletykák szerint a Ferrari egy különleges akkumulátormegoldást alkalmaz, melynek köszönhetően gyorsabban tudja visszanyerni, majd felhasználni az energiát, mint riválisai. Wolff azt mondja, a Mercedes mindent megtesz azért, hogy felzárkózzon.
„Andy Cowell és csapata – beleértve a kasztniba való integrálásért felelős csapatot, illetve John Owent – minden követ megmozgat azért, hogy utolérjük őket.”
Hiába a motorerőbeli hátrány, a Mercedes jelenleg az egyéni és a konstruktőri pontversenyben is megelőzi a Ferrarit.