Egy új DRS-t használ ezen a hétvégén az Alfa Romeo Sauber csapata Monzában – feltehetően ez is szerepet játszott Marcus Ericsson pénteki balesetében.
A svéd versenyző a második szabadedzés első perceiben nagy tempónál bukott – a TV-felvételek tanúsága szerint autójának hátsó szárnya nem csukódott le az 1-es kanyar féktávján.
[su_spoiler title=”Videó Ericsson balesetéről” style=”fancy” icon=”folder-1″]
[/su_spoiler]
Frederic Vasseur, az istálló csapatfőnöke elárulta, még vizsgálják, hogy mi is történt pontosan. A szakember kifejtette, Charles Leclerc autójánál is felmerült ugyanaz a probléma.
„Marcus rögtön a baleset után a pálya orvosi központjába ment, ahonnan hamar kiengedték, majd visszatért a motorhome-ba. Jól van, most már vissza is ment a hotelbe” – mondta a csapatfőnök.
„Még vizsgáljuk, hogy mi is történt pontosan. A TV-felvételeken láthatták, hogy a DRS nyitva maradt az 1-es kanyar féktávján. Ugyanezzel a problémával szembesült Charles autójával is a második etapban. Rögtön kihívtuk, hogy orvosoljuk a problémát.”
„Ma fordul elő először ilyesmi, feltehetően a leszorítóerő mértékével van összefüggésben.”
Arra a kérdésre, hogy egy új hátsó szárnyat használnak-e ezen a hétvégén, Vasseur így felelt: „Igen. Nem a hátsó szárny új, hanem maga a DRS.”