A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt a hétvégi Olasz Nagydíjon megerősítette, „egynél több” gumivállalat adta be pályázatát a 2020-23 közti időszakra kiírt tenderre.
A száguldó cirkusz kizárólagos gumiszállítója jelenleg a Pirelli, az olasz gumigyártó szerződése azonban a 2019-es idény végén lejár, ezért az FIA korábban pályázatot írt ki a következő időszakra, a beküldési határidő pedig augusztus végével lejárt.
A Forma-1-ben korábban tevékenykedő Michelin nemrég kizárta a visszatérés lehetőségét, ám úgy tudni, a koreai Hankook szívesen csatlakozna a száguldó cirkuszhoz.
A gyártók nincsenek egyszerű helyzetben, hiszen a 2020-as idényt még a jelenleg használatos gumiméretekkel kellene teljesíteni, 2021-től viszont már 18 colos kerekeket használnának az F1-ben, ráadásul betiltanák a gumimelegítő paplanok használatát.
A Hankook jó kapcsolatot ápol az FIA-val, hiszen már évek óta látja el abroncsokkal a Forma-3-as Európa-bajnokság mezőnyét, 2011 óta pedig kizárólagos beszállítói a német túraautó-bajnokságnak, a DTM-nek is.
Jean Todt, az FIA elnöke Monzában újságíróknak – köztük az F1VILÁG munkatársainak – nyilatkozva elárulta, bár részleteket még ő sem tud, az biztos, hogy egynél több gumigyártó adta be pályázatát.
„Nincs még meg az eredmény arról, hogy ki adta be a pályázatát, de annyit tudok, hogy egynél több gyártó” – mondta a francia szakember.
„Azt már egy ideje tudom – már augusztus előtt tisztában voltam vele –, hogy a Michelin nem fog pályázni.”
Az FIA a következő két hétben alaposan átnézi majd a pályázatokat, majd azokat a terveket, melyeket technikailag helyénvalónak talál, továbbítja az F1 szervezeteinek, melyek a kereskedelmi szempontok alapján vizsgálják meg azokat.
„Megerősíthetem, hogy minket érdekel a tender” – mondta a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola. „Azt is megerősíthetem, hogy beküldtük a pályázatunkat.”
„Az FIA technikai dokumentuma elég részletes, mi pedig örömmel megvitatjuk. Ahogy a múltban is kifejtettük, a mi célunk az, hogy közösen kidolgozzuk a legjobb megoldást. Nyilván elég sok technikai munkacsoportjuk lesz, hiszen nemcsak a 18 colos gumik képezik részét a csomagnak, hanem a gumi karakterisztikáját is meg kellene vitatni.”
„Szeptember 14 előtt az FIA minden pályázónak válaszol, hogy megfelelő-e a pályázatuk, vagy sem. Remélem, hogy az F1-ben eltöltött 8 évünk után mi megfelelünk!”
„Nyilván ez egy normál procedúra. A második szakaszban pedig kereskedelmi szempontokból kell megállapodni az F1-gyel.”
„Komplikált a dolog, mert rengeteg részletről kell egyeztetni, nemcsak a degradációról. A degradáció a legláthatóbb dolog, de rengeteg egyéb dolog van még.”