A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff szerint az lenne a legjobb megoldás a fiatal tehetségek számára, ha a Forma-1 csapatai egy harmadik autót is indíthatnának a versenyeken.
A német istállónál meglehetősen frusztráltak amiatt, hogy egész egyszerűen nem tudnak lehetőséget biztosítani juniorprogramjukban résztvevő versenyzőiknek: Pascal Wehrlein a tavalyi év után volt kénytelen távozni az F1-ből, és jó esély van rá, hogy Esteban Ocon is hasonló sorsra jut a szezon végén.
A Mercedesnél ráadásul ott van George Russell is, ám mivel Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak is szerződése van a gyári csapatnál, nem tudni, őt hogyan juttatják be az F1-be.
„Van egy egyszerű megoldásom. Adjanak nekünk egy harmadik autót. Tegyék kötelezővé, hogy abba fiatal versenyzőt ültessünk, akinek legfeljebb kétéves tapasztalata van” – mondta Toto Wolff újságíróknak – köztük az F1VILÁG munkatársainak – nyilatkozva Monzában.
„A költségek nem lennének óriásiak. A rajtrács tele lenne, és fantasztikus showt kínálnának a feltörekvő fiatalok, keményen küzdenének, és meglepnének bennünket.”
Habár a Red Bull már évek óta kiscsapatát, a Toro Rossót használja arra, hogy kipróbálja fiataljait az F1-ben, Wolff azt mondja, a Mercedesnél kizárt ennek lehetősége.
„Létrehozni egy másik csapatot csak azért, hogy helyet találjunk a fiatal versenyzőknek… Szerintünk ennek semmi értelme. A nagycsapatok pedig nem fogják vállalni a kockázatot, hogy egy fiatalt ültetnek autójukba.”
„Mondhatjuk erre azt, hogy unalmas. Szerintem is unalmas. Kockáztatnunk kellene, 18-19 éves szupertehetségeket kellene az élcsapatok autóiba ültetni, és lehetőséget kellene adni nekik.”
„De a probléma az, hogyha elveszítjük az egyéni vagy a konstruktőri bajnoki címet azért, mert ezek a fiatalok a tanulási folyamatukat teljesítik, az nyilván nem jó. Szóval mi nem teszünk ilyet, a Ferrari sem csinált ilyet a múltban.”
A harmadik autó ötletével egyébként korábban a Ferrari évekig próbálkozott, ám végül soha nem valósult meg az elképzelés.