A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elárulta, azt szeretné, ha a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja megvitatná a harmadik autók indításának lehetőségét a királykategóriában.
A Mercedesnek nincs egyszerű dolga juniorversenyzőivel, hiszen Esteban Oconnak és George Russellnek sem talált helyet 2019-re az F1-ben, nemrég pedig úgy döntött, elköszön Pascal Wehrleintől, hogy a német szabadon igazolhatóvá váljon, és adott esetben a Toro Rossónál kaphasson lehetőséget.
Toto Wolff már az Olasz Nagydíj hétvégéjén is beszélt újságíróknak – köztük az F1VILÁG munkatársainak – arról, hogy a jó megoldás szerinte az lenne, ha a Forma-1 csapatai indíthatnának egy harmadik autót is, melybe fiatal tehetségeket ültethetnének.
Bár a téma jelenleg nem szerepel napirenden, Wolff reméli, a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén sikerül egyeztetni róla.
„Tetszik a harmadik autók ötlete, hiszen minél több autónk van a mezőnyben, annál több lehetőséget tudunk adni a fiatal versenyzőknek arra, hogy versenyképes autóval harcoljanak a tapasztalt pilóták ellen – ez pedig nagyszerű történeteket generálhatna” – mondta a szakember Szingapúrban.
„De már volt némi ellenállás az ötlet kapcsán – olyan okokból, melyeket tiszteletben tartok. A csapatok azt mondják, hogy így három Mercedes, három Ferrari és három Red Bull lenne a mezőnyben, én pedig tiszteletben tartom ezt. Ha én egy kisebb csapatban lennék érdekelt, én is érvelhetnék ezzel.”
„A költségeket is meg kell vizsgálni – azt, hogy kereskedelmi szempontból rentábilis lenne-e a harmadik autók indítása, melyekbe fiatalokat ültetnénk. Én személy szerint nagyon élvezném, ha lenne egy harmadik Mercedesünk, és beültethetnénk Pascalt, George-ot vagy Estebant, hogy lássuk, mire képesek. De nem én hozom a döntéseket a szabályokkal kapcsolatban.”
Wolff hozzátette: „Szerintem szerdán meg fogjuk vitatni újra. Nem én vagyok a hónap kedvence az F1-ben jelenleg, szóval azok az ötletek, amikkel előállok, valahogy mindig a kukában végzik. Jobb, ha nem is mondok semmit, hogy aztán valaki más előálljon a következő nagyszerű ötlettel.”
Amikor a szakembert arról kérdezték, miért bővítenék ki a büdzséjüket egy harmadik autó indításához ahelyett, hogy fiataljainak kvázi ülést vennének egy partnercsapatuknál, például a Williamsnél, Wolff így felelt: „Mert azt gondolom, egy harmadik autót nagyon könnyű lenne finanszírozni, akár más brandeket is megjelentethetnénk rajta teljesen más festéssel.”
„Könnyebb piacra „dobni” egy fiatal versenyzőt, aki egy Mercedest, vagy egy Ferrarit vezet.”
Wolff szerint ki lehetne találni azt is, hogy a harmadik autók ne avatkozzanak be a világbajnoki küzdelmekbe.
„Meg lehetne engedni nekik, hogy részt vegyenek az edzéseken és az időmérőkön, de például futnának egy külön versenyt, ha a csapatok úgy érzik, nem helyes, ha részt vesznek a rendes bajnokságban. Vagy nem szerezhetnének konstruktőri pontokat.”
„Szóval számos fantasztikus és izgalmas módon lehetne integrálni őket a rajtrácsra, de persze tiszteletben kell tartani azt, ha egyes csapatok nem értenek egyet ezzel – úgy nehéz lenne bevezetni.”