Várhatóan rajtbüntetés vár a Red Bull versenyzőire a Forma-1-es Orosz Nagydíjon, miután az osztrák istálló úgy döntött, visszatér a Renault korábbi, B-specifikációjú erőforrásához.
Bár Max Verstappen a szingapúri időmérő edzésen a 2. rajthelyet szerezte meg, és a futamon ugyanezen pozícióban ért célba a Renault legújabb motorjával, a vezérléssel kapcsolatos problémák rendszeresen hátráltatták a csapatot.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnök azt mondja, bíznak abban, hogy sikerül megoldani ezeket a gondokat, ám jó esély van rá, hogy addig is versenyzőik a B-specifikációból kapnak egy-egy új egységet a soron következő Orosz Nagydíjra.
„Remélhetőleg sikerül megoldani ezt a problémát akkorra, amikor legközelebb használjuk ezt a motort” – mondta Horner.
„De a valószínű az, hogy a következő versenyen a B-specifikációt használjuk majd. Szocsi előtt meg kell vizsgálnunk ezt a dolgot, de sajnos úgy tűnik, hogy büntetésekkel kell számolnunk.”
A Red Bullt feltehetően az motiválja, hogy a korábbi motorverzió legalább megbízható, és bár a legújabb erőforrás erősebb, túl kockázatos használni őket.
A Renault gyári csapata, illetve a franciák másik partnercsapata, a McLaren egyébként nem váltott a C-verzióra, ők a legutóbbi versenyhétvégén is a B-specifikációt használták.
Horner elárulta, Verstappennek azért voltak problémái Szingapúrban, mert az új Renault-motor nem volt megfelelően kalibrálva a magas páratartalomhoz.
„Ez egész hétvégén gondot okozott, a lassabb körökben még inkább. A srácok remek munkát végeztek azzal, hogy kezeljék a helyzetet, amennyire csak lehet. De emiatt következetlen volt a nyomaték, a váltó sem volt szinkronban.”