A Ferrari F1-es csapata felfedte új festését, amelyet a Japán Nagydíjtól kezdődően használnak majd – a csapat régi szponzora kapott újra helyet az autón.
A Ferrari már korábban közzétett fotókat arról, hogy hamarosan változik az autó kinézete, most pedig felfedték az újításokat. A piros mint alapszín természetesen nem változik, azonban felkerült rá néhány fehér logó, amely a „Mission Winnow” projektet jelképezi: az új minták az oldaldobozokon, a motorborításon és a hátsó szárnyon jelentek meg.
A projektet a Ferrari szponzora, a Pilip Morris dohánygyártó indította, amely 2007 óta nem reklámoz a Forma-1-ben a szigorú szabályok miatt, mint szponzor azonban megmaradt az olaszoknál.
A Philip Morris azonban szeretne füstmentes technológiákat fejleszteni, vagyis már elmozdultak a dohánygyártói gyökereiktől – idén pedig 2021-ig meghosszabbították szponzorációjukat az olaszokkal.
Seb and Kimi reveal the new @MissionWinnow logo! PMI’s commitment to driving a better future by constant improvement. @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/ReNAeVGWQU
— Mission Winnow (@MissionWinnow) 2018. október 4.
„Szeretném megköszönni a Philip Morrisnak, mert megvolt a joguk ahhoz, hogy az egész autón reklámozzanak már a szezon elejétől kezdve. De tiszteletben tartották a piros színt, és hagyták, hogy az autó megmaradjon teljesen pirosnak.”
„Az ok egyszerű: azt mondták, nem sietnek, a vállalat változik, előrefelé haladnak, és új küldetésbe fogtak.”
A „Mission Winnow” jelentése „rostálási küldetés”, ami arra utal, hogy a Philip Morris mint név már elválik a puszta dohányforgalmazói gyökereitől.
„Új kezdeményezéssel jövünk vissza 10 év után, amióta nem reklámoztunk az F1-es autókon vagy pályákon. Nagyon fontos, hogy a logó és a kampány nem kötődik semmilyen dohánytermékhez. Ez rólunk szól. Arról, hogy a cég átalakul, egy teljesen új kezdeményezésbe fog egy jobb jövő érdekében” – nyilatkozta Riccardo Parino, a Philip Morris elnökhelyettese.