Bár rizikós, DRS-t akarnak a legendás balosban az F1-es versenyzők - F1VILÁG.HU

Bár rizikós, DRS-t akarnak a legendás balosban az F1-es versenyzők

HIRDETÉS
Fotó: Alfa Romeo Sauber

A Force India versenyzője, Sergio Perez azt mondja, a szuzukai pálya hátsó egyenesében kellene lennie még egy DRS-zónának – ez pedig arra kényszerítené a versenyzőket, hogy nyitott hátsó szárnnyal teljesítsék a tempós 130R nevű balost. Az ötletet többen támogatják.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idei évre felülvizsgálta a DRS-zónák hatékonyságát a versenyhelyszíneken: volt, ahol meghosszabbította a korábban használtakat, és volt, ahol új zónákat is kialakított.

A szövetség azonban úgy döntött, a Japán Nagydíj célegyenesében kialakított szakaszt nem hosszabbítja meg az első kanyar agresszív bejárata miatt. Sőt, miután a versenyzők Silverstone-ban sokat panaszkodtak, az FIA úgy döntött, nem helyez el DRS-zónát a szuzukai pálya hátsó egyenesében, illetve a 130R kanyarban.

„A silverstone-i 1-es kanyar viszont sokkal nehezebb, mint a 130R”- mondta a Force India versenyzője, Sergio Perez.

„Ha el akarod venni a lábad a gázról majd utána újra nyitni a DRS-t, rajtad áll. Lesznek, akik többet kockáztatnak másoknál, de a versenyzőkre kellene bízni, és szerintem elég jók vagyunk ahhoz, hogy megcsináljuk.”

Perez, illetve a sauberes Charles Leclerc arra számít, az ügyet megvitatják majd a pénteki versenyzői eligazításon.

Leclerc szerint „volna értelme” a második DRS-zónának, a Williams pilótája, Lance Stroll, illetve Esteban Ocon pedig szintén támogatja azt.

Stroll szerint az, hogy a 130R nevű kanyar padlógázas lesz-e, vagy sem, „vélhetően nem az az ok, amin vitatkozni kellene annak kapcsán, hogy legyen-e DRS-zóna a hátsó egyenesben, vagy sem”.

„Ezzel elősegíteni lehetne az előzéseket. Ez már eleve egy olyan pálya, ahol a karakterisztika miatt nagyon nehéz követni a másikat, olyan sok a tempós kanyar.”

Hirdetés

Ocon szerint érdekes kihívás lenne a 130R nyitott DRS-sel.

„A versenyen nem lenne padlógázas, főleg követni a többi autót, de az időmérőn érdekes kihívás lehet” – fogalmazott a francia.

A Ferrari négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel viszont nem rajong a DRS-rendszerért, korábban, az ausztriai 3 DRS-zónával kapcsolatban azt mondta, olyan, mintha Mario Karttal játszana.

„Most itt vagyunk Japánban, ismét jöhet a Mario Kart. Sokkal szórakoztatóbb lenne banánokat kidobálni a pilótafülkéből, az jobb ötlet, mint a DRS. Nem szeretem, szerintem mesterkélt, találnunk kellene más módot arra, hogy az autók szorosabban tudják követni egymást.”

A Red Bull ifjú titánja, Max Verstappen örülne annak, ha a 130R-ben is lehetne nyitni a hátsó szárnyat.

„Én már rögtön az első körben nyitnám a DRS-t!”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Bár rizikós, DRS-t akarnak a legendás balosban az F1-es versenyzők
Sainz: Azt kaptuk, amit megérdemeltünk
Wolff: Idő kérdése, és Bottas aláír a Mercedesszel
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!