A 2019-es évre tervezett aerodinamikai változások alaposan felforgathatják az erőviszonyokat a Forma-1-ben – ezt mondja Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.
A következő idényben az F1-es autók első szárnyai 200 mm-rel szélesebbek, és 25 mm-rel mélyebbek lesznek, tervezésüket tekintve pedig a szabályok szerint sokkal egyszerűbbé válnak majd, hogy könnyebbé váljanak az előzések.
„Azt gondolom, a legnagyobb hatásuk a teljesen új aerodinamikai szabályoknak lesz” – mondta Toto Wolff, amikor a 2019-es idényről kérdezték.
„Ez mindent a feje tetejére állít majd. Lehet, hogy valaki talál egy kiskaput, vagy egy innovatív megoldást, de az is lehet, hogy előbb megérti ezeknek az autóknak a működését, mint a többiek.”
„Azt gondolom, sok variációs lehetőséget tartogatnak a jövő évi szabályok, és lehet, hogy lesznek olyan csapatok a mezőny elején, akik ma még nincsenek a mi radarunkon.”
A Mercedes a 2014-es nagy szabályváltozások óta 72 versenyt nyert a Forma-1-ben, igaz, akkor leginkább a motorokra vonatkozó regulák alakultak át nagy mértékben. A Ferrari azóta 13, a Renault-motorokat használó Red Bull 11 győzelmet szerzett.
A Red Bull 2019-től viszont már a Honda erőforrásait használja a Forma-1-ben, Wolff pedig attól tart, az osztrákok továbbra is ütőképesek maradnak.
„Igen, könnyen lehet” – mondta a Mercedes-főnök, amikor arról kérdezték, már a szezon elejétől versenyképes lesz-e a Red Bull.
„Hiszen láthattuk, hogy már nincsenek minták, nincs egyetlen csapat sem, mely dominál egy adott típusú pályán. Megváltozott mindez, és a Honda-motor igazán erősnek tűnik már, a Red Bullnál pedig kiváló szakemberek dolgoznak.”
A 2019-es szabályváltozások egyébként egyfajta előfutárnak tekinthetőek a 2021-re tervezett komolyabb módosítások előtt.