Rendkívül csalódottan vette tudomásul 3 rajthelyes büntetését a Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel Austinban.
A négyszeres világbajnokot azért sorolják majd hátrébb a rajtrácson, mert az első szabadedzésen nem lassított le kellőképpen, amikor Charles Leclerc kicsúszása után piros zászlóval megszakították a körözést.
A versenybírók indoklása szerint Vettel a 6-os és 7-es bírói posztoknál nem tartotta magát az egységes elektronikai rendszer által előírt deltaidőhöz.
Amikor Vettelt a második edzés után arról kérdezték, véleménye szerint kellőképpen lelassított-e, így felelt: „Igen.”
„Azt gondolom, kellene némi józan ész a szabályokba.”
„27,7 másodpercet neveztek meg precízen, ez nem felel meg a szabályoknak… szerintem ez rossz. Azt gondolom, lassítottam, és körültekintően jártam el.”
„Úgy gondolom, a szabályok világosak, ugyanakkor viszont azt hiszem, ez volt az első alkalom, hogy esőben fordul elő ilyesmi, és esőben a célidő jóval alacsonyabb, szóval gyakorlatilag 30-40 km/h-ra le kell lassítani, hogy tartsuk magunkat a deltaidőhöz – amit feltehetően megteszek majd legközelebb…”
„De véleményem szerint ez nem helyénvaló, ha ugyanis ilyenkor jön egy autó mögöttünk, az belénk is szállhat – de persze a lényeg, hogy ne kapjunk büntetést.”
„Azt mondják, túl sokáig tartott, mire lelassítottam. Szerintem van valami gond az időméréssel, a rendszerrel. Tudom, hogy lelassítottam, nem nagyon van mit mondanom. Elég pontosak voltak: azt mondják, 27,7-re kellett lelassítanom. Láttam a piros zászlókat, lassítottam, körülnéztem, hogy esetleg beleállt-e egy autó a falba, vagy van-e egy a 9-es és 10-es kanyarokban, majd jelentősen lassítottam, hogy megfeleljek a szabályoknak.”