Módosított egyébként szabályosnak minősített radikális keréktervezésén a Mercedes Forma-1-es csapata az Egyesült Államok Nagydíja előtt, mert attól tartott, a Ferrari a verseny után óvást nyújthat majd be.
A német istálló számára nem alakult túl jól az austini hétvége, hiszen a verseny során gumihőmérséklettel kapcsolatos problémákkal küszködött. A futamot végül Kimi Räikkönen nyerte meg a Ferrarival Max Verstappen és Lewis Hamilton előtt.
A Mercedes egy ideje már használta radikális felnijét, mely állítólag nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt időszakban ilyen remek teljesítményt tudtak nyújtani autói.
Az Egyesült Államok Nagydíja előtt azonban a Ferrari arra kérte a Nemzetközi Automobil Szövetséget, tisztázza az erre vonatkozó regulákat, melyet a testület meg is tett, és szabályosnak minősítette a Mercedes megoldását.
A Ferrari leginkább azt szerette volna tudni, hogy a felnin kialakított lyukak szabályosak-e, hiszen még 2012-ben a Red Bull hasonló megoldását betiltották, mivel mozgó aerodinamikai elemnek minősítették.
Bár az FIA szerint szabályos a Mercedes megoldása, a Ferrarinál úgy tudni, továbbra sincsenek meggyőződve erről, és az austini hétvégén megkérdőjelezte a szövetség szabályértelmezését.
Úgy tudni, a Ferrari kilátásba helyezte egy esetleges óvás lehetőségét is. Úgy tudni, emiatt döntött úgy a Mercedes, hogy inkább nem használja a szóban forgó megoldást.
A német istállónál feltehetően úgy voltak vele, nem lenne jó, ha egy olyan verseny után, amelyen esetleg megszerezhetik a világbajnoki címet, a Ferrari megkérdőjelezné pályán elért eredményüket.
Azt nem tudni, hogy a Mercedes teljesítményére milyen hatással volt a döntés, Lewis Hamilton viszont a verseny után utalt arra, voltak váratlan tényezők, melyek befolyásolták a gumihasználatot.
„Két kerékcserére voltunk kényszerítve bizonyos dolgok miatt, melyek nem voltak ideálisak az autóval kapcsolatban” – mondta a brit.
„Nem tudtuk, hogy így lesz, amikor nekivágtunk a versenynek. Ha nem lett volna ez a problémák, a gumihasználattal kapcsolatban sem lettek volna ilyen komoly kérdések.”
Mivel az FIA továbbra sem lát problémát a Mercedes megoldásával, a német istálló várhatóan a hétvégi Mexikói Nagydíj előtt is állásfoglalást kér majd.