A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff állítja, döntésük, miszerint radikális felnijük nélkül versenyeztek a Mexikói Nagydíjon, nem járult hozzá ahhoz, hogy autóik úgy viselkedtek a versenyen, mintha „F3-as” versenygépek lennének.
A vasárnapi futamon Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is sokat küszködtek az abroncsokkal, emiatt pedig nem is tudtak harcba szállni a Red Bull-lal és a Ferrarival.
A Mercedes hasonló problémával találta szemben magát Austinban is, ahol a csapat szintén nem használta radikális, hűtőlyukakkal felszerelt felnijét, mivel attól tartott, a Ferrari óvást nyújt be ellenük.
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke mindazonáltal azt mondja, ez nem járult hozzá a gyengébb szerepléshez.
„A legfőbb problémát a bal első jelentette” – mondta a szakember, amikor arról kérdezték, sebezhetővé vált-e a Mercedes a speciális felni nélkül.
„Semmi köze nem volt hozzá.”
A Mercedes egyébként a mexikói hétvége előtt ismét kikérte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) álláspontját megoldásával kapcsolatban, a szövetség pedig legálisnak minősítette azt.
Wolff azt mondja, idén többször előfordult már, hogy a Mercedes nem remekelt, Hamilton azonban remek teljesítményével kompenzálni tudott.
„Azt gondolom, ő jelentette a különbséget. Időnként a mi autónk volt a leggyorsabb, máskor viszont nem. Néha olyan volt, mint egy F3-as autó – mint most, Mexikóban is.”
„Kétlem, hogy volt egy olyan kör is, amikor működtetni tudtuk a gumikat. És nincs magyarázatom erre. De keresni fogjuk a válaszokat, mert ez a hullámzó teljesítmény nehézkes.”
Hamilton Mexikóban megszerzett 4. helyével bebiztosította F1-es pályafutása 5. világbajnoki címét.