Michael Schumacher családja egy olyan interjút tett közzé a hétszeres F1-es világbajnok weboldalán, amely 2013-ban, nem sokkal a balesete előtt készült.
Schumacher 2013-ban szenvedett síbalesetet, állapotáról továbbra sem tudni új híreket, a család ügyel arra, hogy semmilyen információ ne szivárogjon ki a volt versenyzőről.
Most azonban közzétettek egy interjút, amelyet 5 évvel ezelőtt, szinte pontosan 2 hónappal a balesete előtt készítettek a hétszeres világbajnokkal.
A villáminterjúban a sport 1-1 szegmensét emelik ki a kérdésben, Schumacher pedig rövid, néhány mondatos villámválaszokat ad.
Az interjú:
Melyik volt a legérzelmesebb világbajnoki címed? A legelső, 1994-ben, vagy az első a Ferrarival, 2000-ben?
A legérzelmesebb bajnoki címem határozottan 2000. Suzuka a Ferrarival. 21 évig a Ferrari nem szerezett ezelőtt bajnoki címet, 4 évig pedig nekem nem sikerült elérnem, aztán végre 2000-ben megnyertem ezt a kivételes versenyt és a bajnokságot is.
A több mint 20 év F1-es pályafutásod alatt melyik versenyzőt tisztelted a legjobban?
A srác, akit leginkább tiszteltem azokban az időkben, határozottan Mika Häkkinen volt. Remek küzdelmeink voltam és stabil kapcsolat a pályán kívül is.
Mennyire megterhelő a Forma-1?
A Forma-1 nagyon kemény, de régen sokkal nehezebb volt, amikor nem volt rásegítés a fékeknél és szervókormány sem. Ez az egyik legkeményebb sport, ami létezik, szóval sok felkészülés szükséges.
Gyerekként volt F1-es példaképed?
Amikor gokartoztam fiatalkoromban, akkor körbenéztem, és láttam Ayrton Sennát, láttam Vincenzo Sospirit, akit nagy gokartversenyzőnek tartottam. De a valódi példaképem Toni Schumacher volt, mert egy remek focista volt.
Tudtad, hogy rekordokat fogsz felállítani, vagy voltak kétségeid a képességeid felől?
A rekord csak egy dolog, a kétség pedig nagyon fontos, hogy ne legyünk túl magabiztosak. Szkeptikusnak lenni, hogy keressük a fejlődési lehetőségeket, a következő lépést. Mindig azt éreztem, hogy nem vagyok elég jó, arra gondoltam, hogy tudok még jobb lenni Azt hiszem, ez tett azzá, aki lettem.
Mindig azt mondtad, hogy a siker csapateredmény, a Forma-1 nem egy egyszereplős dolog?
A siker minden életszituációban – a legtöbben, amit csak ismerek – csapatmunkáról szól. Egyedül csinálod, amit csinálsz, csapatban viszont sokkal erősebb vagy. A Forma-1 csapatsport, és nem pedig egyéni.
A Benettont és a Ferrarit is elvezetted a bajnoki címig, és segítetted a Mercedest az úton, ami eljuttatta őket az élre. Összehasonlíthatóak ezek az időszakok bármilyen módon?
Ha visszatekintek a csapatokra, akiknek versenyeztem, a missziókra, a Benettonra 25 évvel ezelőttről, hogy felépítettük, megnyertük a bajnokságot, ugyanez a Ferrarival, a Mercedesszel is megpróbáltuk… Van bennük egy dolog, ami közös: Ross Brawn. Gondoljatok csak bele.
A fejlődési utad során minden pilótát elemeztél magad körül, vagy csak a legjobbakat?
Ahhoz, hogy fejlődni tudj, hogy megtaláld a következő lépést, nemcsak magadra figyelsz, nemcsak az autóra, és nemcsak a pilótákra, akik előtted vannak, hanem másokra is. Így én is így tettem, mert minenkiben van valami különleges, amit tudni akarok.
Mindig azt mondtad, hogy a gokart a legjobb tréning bármely következő versenysorozathoz. Miért gondolod így?
A gokartozás jó felkészülés a jövőre, a motorsportokra, mert sok eszközt ad, amivel fejlődhetsz, sok képességet ad, hogy fejlődj. És a küzdelem, a kerék-kerék elleni csata az, amit itt meg lehet tanulni a Forma-1-hez.
Lehetséges felérni a csúcsra csupán tehetséggel?
A tehetség a motorsportban – ahogy minden sportban – nagyon fontos, de fejleszteni kell sok-sok képességet. A gokart jó alap, hogy megmutasd a tehetséged, de arra is, hogy megtaláld, mi szükséges ahhoz, hogy versenyző legyél.