Daniel Ricciardo elismerte, „összezavarta” őt a Red Bull kiváló formája a 2018-as szezon második felében, nem volt ugyanis nyilvánvaló magyarázat az RB14-es versenygép feljavult tempójára.
A Mexikói Nagydíjra az energiaital-gyárosok nagy reményekkel érkeztek, hiszen a tengerszint felett rendkívül magasan elhelyezkedő versenypálya adottságai miatt kedvezett nekik, illetve motorpartnerüknek, a Renault-nak.
A Red Bull viszont nemcsak Mexikóvárosban, hanem a szezon későbbi felében valamennyi versenypályán igazán versenyképes volt, mely arra utalt, az osztrákok a kasztni fejlesztési tempóját tekintve felülmúlták a Mercedest és a Ferrarit.
„Ez a sport néha összezavarja az embert” – mondta Ricciardo. „Még Brazíliában is lenyűgözött a tempónk.”
„A verseny elejét átrágtam magam egy csoportnyi autón, és ilyenkor általában ledarálod a gumijaid, de én még akkor is gyorsabb voltam a Ferrariknál és a Mercedesnél.”
„Nehéz volt előzni, de tudtam, hogy megvan a tempónk. Nem tudom, hogy mi találtunk-e el valamit, vagy a többiek mentek el rossz irányba, de kétségkívül gyorsak voltunk az utolsó pár versenyen.”
Arra a kérdésre, hogy a Renault-hoz való távozása miatt esetleg nem árultak el neki mindent a csapat fejlesztéseiről, Ricciardo így felelt: „Nos, valószínűleg egyébként sem tudtam volna róluk.”
„Ez a sport rendkívül komplex. De nyilván a csapat ismeri a saját erősségeit. Azt gondolom, az aero idén nagyon erős lett, de az autó teljes geometriája, felfüggesztése is.”
„Az ember megnézi a többi autó fedélkezi kamerás felvételeit, és azt látja, hogy a többi versenyző sisakja jobban mozgolódik – a miénk pedig alig.”
„Azt gondolom, idén a teljes autónk nagyon ki lett hegyezve. Nem ismerem a részleteket, de szerintem ez is az egyik erőssége a csapatnak.”
A Red Bull másik versenyzője, Max Verstappen hozzátette, a kulcsa az volt az idei remek szereplésnek, hogy a csapat fejlesztései úgy működtek, ahogy várták
„Mindig javítunk az autón, és szerintem minden, amit feltettünk rá, jól működött” – mondta a holland.
„Ez természetesen nagyszerű, és úgy hiszem, a többiek küszködtek akkor, amikor valami újat kellett feltenni az autóra, mert azok nem működtek rögtön.”
„Brazíliában én is meglepődtem azon, mennyire gyorsak voltunk a versenyen, mert már 1-2 kör után láttam, hogy könnyű követni őket, miközben mindenki spórolt a gumikkal.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, a csapat az augusztusi nyári szünet után nagyot lépett előre.
„Sikerült fejlődnünk, és jó irányba fejlesztenünk az autót” – mondta a szakember. „A nyári szünet után fejlődni tudtunk.”
„Spában dobogón voltunk, és Monzában is dobogóra kellett volna állnunk. Szingapúrban erősek voltunk, Oroszországban szintén, mint ahogy nyilván Japánban, Mexikóban és Texasban is, ahol sorozatos dobogókat értünk el.”
„Szóval az év második felében rengeteget fejlődött az autónk, ami már kezdetben is nagyon erős volt. Montreal környékén visszaestünk kicsit, amikor az új motorspecifikációk megérkeztek. Lemaradtunk a Mercedestől és a Ferraritól, de a nyári szünet után sikerült ismét versenyképes helyzetbe hoznunk magunkat.”