Négy közös vb-cím és 12 évnyi együttműködés után 2018 végén véget ér a Renault és a Red Bull közös munkája: az energiaital-gyárosok csapata jövőre a Honda erőforrásaira vált.
A Renault 2019-ben gyári csapatán kívül csak a McLarent fogja ellátni erőforrással, azonban egyáltalán nem bánkódnak emiatt: szerintük az együttműködés sokszor nyűggel járt számukra.
A Red Bull felől ugyanis számos kritika érkezett a gyártó felé, leginkább a motor megbízhatatlansága miatt. A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul elmondta, a folyamatos nyilvános kritika az, ami nem fog hiányozni számukra.
„Sajnáljuk is a dolgot, de az egyik ok, ami miatt nem, az az, hogy a Red Bull kontrollálta a kommunikációnkat – mindig reagálnunk kellett. Nem voltak kiegyenlítettek az erőviszonyok, mert a Red Bull sokkal erősebb nálunk kommunikációs szempontból” – nyilatkozta Abiteboul.
„Folyamatosan lépéshátrányban voltunk, és számos alkalommal az ő céljaikat szolgálta ez a kommunikáció. És olyan világban élünk, ahol az ilyen zaj és kommunikáció hatással van a valóságra.”
A szakember hozzátette, tudják, hogy a fejlődés útján járnak, és biztos benne, hogy a következő szezonban erősebb teljesítményt tudnak majd mutatni, mint idén – és már sokkal nagyobb ráhatásuk lesz a róluk alkotott képre is.
„Legyünk világosak: a motorhelyzetünk még mindig nincs ott, ahol kellene lennie, de nem olyan rossz, mint amilyennek messziről kinéz” – folytatta Abiteboul. „És elmondhatom, hogy jövőre még jobb lesz a helyzet.”
„Voltak hullámvölgyek a Red Bull-lal való kapcsolatunkban, de őszintén szólva, ha újra kellene írnunk a történetet, egy szót sem változtatnék meg. Jó volt, hogy a Red Bull velünk volt az elmúlt három évben, mert ez a csapat meg tudta mutatni, hogy mire képes a motorunk – a jó és a rossz oldalát is.”
„Ez megakadályozott minket abban, hogy a McLaren helyzetébe kerüljünk, ahol a McLaren sajnos egy illúziót kergetett – és amikor ezt nem érték el, az fájt. Mi nem kergetünk illúziókat. Mi nem álmodozunk.”
„Mi pontosan tudjuk, hogy hol állunk a kasztni és a motor tekintetében. Elég érettek vagyunk ahhoz, hogy elengedjük a Red Bullt, hogy koncentráljunk, kontrolláljuk a kommunikációnkat, a rólunk alkotott képet, a befektetéseinket és a fejlesztési stratégiánkat, mert megértettük az erősségeinket és gyengeségeinket.”