2019-ben a világbajnoki címet tűzi ki célul a Red Bull Forma-1-es csapata, habár az istállónál pontosan tudják, nem lesz zökkenőmentes a Honda-motorokra való átállás.
Az energiaital-gyárosok a Max Verstappen – Pierre Gasly párossal vágnak neki az idei F1-es bajnokságnak, ráadásul tavaly 12 év után szakítottak motorpartnerükkel, és idén már a Honda erőforrásait használják.
A japán gyártó 2015-ben tért vissza a Forma-1-be a McLaren partnereként, a brit istállóval eltöltött három idénye azonban kiábrándítóan alakult. 2018-ban a Toro Rossót látták el erőforrásokkal, és végre sikerült szemmel látható fejlődést elérni.
A hírek szerint a Honda motorja a szezon végén már csak 30 lóerővel volt gyengébb a Mercedes és a Ferrari erőforrásainál, a gyártónál és a Red Bullnál pedig azt remélik, a téli időszakban ebből sikerül tovább faragni.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója elárulta, komoly céljaik vannak az új szezonra, a teljesítmény pedig jelenleg sokkal fontosabb, mint a megbízhatóság.
„A világbajnoki címet tűztük ki célul 2019-re” – szögezte le a szakember, aki ezzel együtt pontosan tudja, nem fogják tudni három motorral teljesíteni az új szezont.
„5 motorral számolunk az idei szezonra.”
Ez azt jelenti, hogy versenyzői két versenyen várhatóan rajtbüntetést kapnak majd, ezekkel pedig igyekszik majd ügyesen sáfárkodni a Red Bull.
„Ha okosan használjuk ezeket a motorbüntetéseket, a károk minimálisak lesznek. A teljesítmény sokkal fontosabb.”