„Legalább 40-50 százalékkal” csökkenteni kellene a Forma-1-es autók leszorítóerejét, hogy látványosabb versenyeket láthassunk – ezt mondja a Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost.
A 2019-es szezonban az F1-es autók első szárnyait jelentősen leegyszerűsítik, illetve egyéb aerodinamikai módosításokat is végrehajtanak, hogy a versenyzők könnyebben tudják követni egymást, ezáltal pedig több előzést lásson a nagyérdemű.
2021-től pedig jelentősen átalakulnak a regulák, ám a pontos szabályrendszert még nem dolgozták ki.
A Toro Rosso csapatát irányító Franz Tost a Motorsport.com című lapnak azt mondta, túl nagy a jelenlegi F1-es autók leszorítóereje.
„Óriási a leszorítóerő, ami hatalmas kanyarsebességet jelent, és senki sem tudja követni a másikat a turbulens levegő miatt, ráadásul alig vannak féktávok. Hogyan lehetne így előzni?” – fogalmazott a szakember.
„Ez azt jelenti, hogy az FIA-nak, és a FOM-nak, illetve az ott dolgozó tapasztalt szakembereknek, mint Ross Brawn és Pat Symonds… ők pontosan tudják, mit kellene tenni. Lecsökkenteni az aerodinamika jelentőségét, csökkentve a leszorítóerőt.”
„Én minimum 40-50 százalékkal csökkenteném, hogy az autók sokkal instabilabbak legyenek a kanyarokban. Akkor mindenki láthatná, hogy a versenyzőknek küzdeniük kell az autókkal.”
„Az autók sokkal gyorsabbak lesznek az egyenesekben, és lesz esély megelőzni valakit a megnyúló féktávok miatt. És lehetne követni egymást a kanyarokban is.”
„Ezt a szabályt könnyen meg lehetne alkotni. Csak akarniuk kell.”