Hamarosan egy új próbapaddal dolgozhat Forma-1-es motorján a Renault – a francia gyártónál azt remélik, az eszköz hozzájárul majd ahhoz, hogy megbízhatóbb és erősebb erőforrással álljanak elő 2019-ben.
A Renault a hibrid motorok bevezetése óta jobbára csak kullog a Mercedes és a Ferrari után, nemrég azonban komoly pénzösszeget invesztált abba, hogy franciaországi gyárában egy új próbapadot építsenek.
Az eszköz februártól lesz használható, és olyan problémákat is felfedhet majd, melyek eddig csak a valódi pályateszteken derülhettek ki.
A Renault új próbapadján a teljes erőforrást tesztelni tudják majd – a belső égésű motort, a turbófeltöltőt és az elektromotort is, sőt, elég nagy lesz ahhoz is, hogy egy Forma-E-autót is teszteljenek benne.
„Jelenleg csak akkor derülnek ki a motorral és a kasztnival kapcsolatos problémák, ha már a pályán vagyunk” – mondta Laurent de Bailleul, a Renault eszközfejlesztési vezetője a Motorsport.com című lapnak.
„Most viszont már három héttel hamarabb felfedhetjük a gondokat Viry-Chatillonban, szóval jobban fel tudunk készülni az első tesztre, ahol már a megtett kilométerekről szól minden, nem pedig a problémák feltérképezéséről.”
„Ezek néha nagyon egyszerű problémák, de időbe telik megoldani őket a pályán, és értékes pályaidőbe kerül, miközben a napi tesztórák, illetve az évi tesztnapok számra korlátozott.”
A Renault egyébként a közeljövőben 4000 négyzetméterrel kibővíti jelenlegi, 19000 négyzetméteres gyárát Viry-Chatillonban.