2019-ben még látványosabbak lesznek az F1-es közvetítések - F1VILÁG.HU

2019-ben még látványosabbak lesznek az F1-es közvetítések

HIRDETÉS
Szeretnék jobban átadni a versenyautók sebességét a rajongóknak , így az idei évben változtatnak a televíziós kamerák pozícióin a Forma-1-ben. A sportág szeretné látványosabbá tenni a közvetítéseket.
2017 United States Grand Prix, Sunday – Wolfgang Wilhelm

Szeretnék jobban átadni a versenyautók sebességét a rajongóknak , így az idei évben változtatnak a televíziós kamerák pozícióin a Forma-1-ben. A sportág szeretné látványosabbá tenni a közvetítéseket.

Mindezt Dean Locke, a száguldó cirkusz TV- és médiarészlegének vezetője árulta el.

A szakember a Motorsport.com-nak azt mondta, mindent megtesznek azért, hogy látványos közvetítésekkel szolgálnak majd 2019-ben.

„Keményen dolgozunk azért, hogy 2019-ben visszaadjunk a sportág sebességét, az autók tempóját” – fogalmazott Locke.

„A kameraszögek és lencsék elég sokat tudnak csalni, és az autók nem tűnnek olyan drámainak és gyorsnak rajtuk keresztül. Szóval különféle megoldásokat vizsgáltunk meg, néhány apró trükköt. Mindig jók voltunk a gyors kameramozgásokban, hogy megmutassuk az autók igazi sebességét, és hogy még dühösebbnek mutassuk őket a különböző helyeken.”

„Voltak tavaly olyan pályák – például Japánban – ahol igazán meg tudtuk mutatni, hol olyan jók ezek az autók.”

A Forma-1-ben a hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta dolgoznak azon, hogy jobbá tegyék a versenyautók hangját.

„Az audio drámaian változott. Rengeteg mindent tettünk az autó körül, illetve az autón. Ha a felvételeket nézzük, azok elölről készülnek, a hang pedig hátul van. Rengeteget fektettünk ebbe 2018-ban, és még többet fogunk 2019-ben.”

„Sikeres a dolog, de bizonyos pályákon jobban működik. A Honda motorjai nagyon jól hangzottak tavaly.”

Hirdetés

Nemrég pedig bejelentették azt is, hogy a Forma-1 partnerséget kötött az Amazon Web Service nevű vállalattal, így a grafikák is még látványosabbak lesznek a közvetítésekben.

„Rengeteg mindenen dolgozunk az AWS-sel, a rendszerük pedig képes tanulni és elmagyarázni az olyan dolgokat is, mint például az elévágás. Arra használjuk az ő platformjukat, hogy adatokat és információkat szolgáltassunk a grafikákhoz.”

„Elég ütős eszköz, most kezdünk csak belemélyedni, így most kezdjük el látni, hogy mit tudunk, és mit nem tudunk megvalósítani.”

Fotó: AWS

„Ott vannak például a kerékcserék: miért jöttek ki, miért nem? Egy kiváló kommentátorcsapatra támaszkodhatunk, az Egyesült Államokban tehát nagyon szerencsések vagyunk. De ezt nem tudjuk garantálni a többi 200 területre, illetve 90 közvetítőcsatornára vonatkozóan.”

„Szóval most van egy grafikánk, ami képes elmagyarázni, ’ő ezeken a gumikon tartolt, szóval ki fog állni’, miközben dinamikus lesz a dolog, hiszen ha bejön a VSC, akkor el kell dobni ezt.”

„Felhasználjuk majd a pénteki és szombati adatokat, az algoritmussal pedig megmondhatjuk, mire számítunk. Ha el tudjuk ezt magyarázni egyszerűen és érthetően, nagyon nyerünk vele.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

2019-ben még látványosabbak lesznek az F1-es közvetítések
Sainz: Azt kaptuk, amit megérdemeltünk
Sainz győzelmi esélyekben bízik, de óvatosságra int
Hamilton: Nem végeztem jól a dolgom, a pole-ban kellene lennem
Wolff: Idő kérdése, és Bottas aláír a Mercedesszel
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!