A W10-es kódjelű modellt szerdán délelőtt mutatta meg a nagyközönségnek a Mercedes, az új versenyautót pedig már ma pályára is viszi a csapat.
A Mercedes Lewis Hamilton révén tavaly újra megvédte világbajnoki címét, a brit pilóta csapattársa pedig 2019-ben is Valtteri Bottas lesz.
A brackley-i gárdának 2018-ban igencsak meg kellett küzdenie az újabb diadalért, a Ferrari ugyanis komoly ellenfélnek bizonyult, az év második felében pedig a Red Bull is egyre versenyképesebb lett.
A Mercedes új autója természetesen a tavalyi, sikeres modell evolúciója, habár az új technikai szabályok miatt azért jelentős változtatásokra volt szükség.
[su_spoiler title=”Videó: Így születik egy Forma-1-es versenyautó” style=”fancy” icon=”arrow”][/su_spoiler]
„Ez egy olyan téli szünet volt versenyzőink számára, amire nagy szükség volt, mert annyira intenzív volt az elmúlt idény” – nyilatkozta a Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff.
„Lewis feltöltődve és feltüzelve tért vissza, tele izommal, kiéhezve. Valtteri szintén kipihente magát, és számára nagyon fontos volt elvonulni egy kicsit, és reflektálni a dolgokra. Ő egy rendkívül erős tagja a csapatunknak, és teljes mértékben élvezi a támogatásunkat.”
A Mercedes a prezentálástt követően Silverstone-ban már pályára is vitte az új autót:
A német csapat amellett, hogy az autó karosszériáján is igyekezett javítani, szinte teljesen átalakította V6-os hibrid erőforrását.
„Változtattunk a hűtő kialakításán, ami remélhetőleg aerodinamikai előnyökkel jár majd, és hatékonyság szempontjából is optimális lesz” – mondta Andy Cowell, a Mercedes motorfőnöke.
„Előrelépéseket tettünk az égéshatékonyság és az ERS-rendszer tekintetében is. Az egész rendszer jóval hatékonyabban tud majd működni, és a verseny során az energia-felhasználást segítheti elő.”