A Red Bull szerelői egész éjszaka dolgoztak azon, hogy felkészítsék az RB15-ös kódjelű versenyautót a barcelonai zárónapra azután, hogy Gasly a katalán pálya 9-es kanyarjában csúnyán összetörte azt.
Az istállónak nem volt könnyű dolga, hiszen az év ezen korai szakaszában még igencsak híján van tartalékalkatrészekkel.
Verstappen végül fél 10 után nem sokkal pályára tudott gurulni pénteken, ám mindössze 29 körig jutott, autójában ugyanis elromlott a váltó.
„A srácok a garázsban fantasztikus munkát végeztek azzal, hogy összerakták az autót a tegnapi baleset után, és délelőtt újra pályára tudtuk vinni. De sajnos problémánk volt a váltóval, ami azt jelentette, hogy meg kellett állnunk” – mondta a holland versenyző, aki ennek ellenére elégedett az előszezoni tesztekkel.
„Úgy érzem, összességében egy igazán pozitív tesztet zártunk itt. Ha megnézzük a hosszú etapokat, azok igazán ígéretesnek tűnnek. Úgy gondolom, nagyon jó csomagunk van, és a motor is kiválóan működik. Szóval nagyon elégedett vagyok, és alig várom már, hogy versenyezzünk.”
A Red Bull vezető versenymérnöke, Guillaume Rocquelin hozzátette, a téli felkészülési időszakban az RB15-ös versenygép nagyszerűen működött a Honda V6-os erőforrásával.
„Új autóval, új motorpartnerrel és új versenyzővel érkeztünk meg ide, és úgy távozunk Barcelonából, hogy az összes új összetevő remekül működött” – mondta a szakember.
„A maihoz hasonló problémák elkerülhetetlenül felütik a fejüket a teszteken, csak kár, hogy tönkretette az utolsó napunkat. Mindazonáltal nem hiszem, hogy ez beárnyékolja mindazt, amit elértünk ebben a két hétben.”
„Rendkívül produktív időszakon vagyunk túl, rengeteget tanultunk az RB15-ösről, és arról az irányról, amerre folytatni akarjuk az új szezon előtt. A Honda is kiemelkedő volt, nagyszerű volt a megbízhatóság is.”
A Red Bull a 8 előszezoni tesztnap során 3878 km-t tett meg, szemben a Mercedesszel, mely 5539 km-rel zárta a telet.