A finn versenyző a 9. helyen haladt a melbourne-i futam első etapjában, és végül már a 12. körben kiállt kerékcserére.
A korainak tűnő taktikával kapcsolatban Räikkönen elárulta, nem így tervezték – ám mivel egy sisakrostély-fólia a fékhűtőnyílásba került, kénytelen volt a bokszba hajtani.
„Azt hiszem, a fékek hűtésével volt problémák. Egy letéphető fólia belekerült, szóval korábban ki kellett állnunk, mint szerettünk volna” – mondta az Alfa Romeo versenyzője.
„Az autónak véleményem szerint nagyon jó volt a tempója, de ezen a pályán igazán nehéz előzni. Közelebb kerülni könnyebb volt, de az utolsó lökést megadni még mindig nehéz ezen a helyszínen.”
A korai kerékcsere ellenére Räikkönen nem veszített pozíciót azokkal szemben, akikkel harcolt, és végül a 8. helyen futott be.
Arra a kérdésre, hogy ez volt-e a maximum, amiben reménykedett, a finn kifejtette: „Egyáltalán nem, de elfogadjuk.”
„Elégedett vagyok az autóval, de alapvetően, ha megoldottunk volna még néhány dolgot, előrébb is végezhettünk volna. De mint első hétvégét új csapatommal, elfogadom. Nem voltak komoly elb*szások – úgyhogy elfogadjuk, és próbáljuk gyorsabbá tenni az autót a következő versenyre.”
Räikkönen csapattársa, Antonio Giovinazzi a 15. helyen futott be.