A Ferrari, valamint az Alfa Romeo a 2019-es szezonnak egy, a mezőny többi tagjáétól merőben eltérő első terelőszárnnyal vágott neki.
Miközben a Mercedes első szárnyával a lehető legnagyobb leszorítóerő elérését tűzte ki célul, a Ferrari és az Alfa Romeo megoldása leginkább az első kerekek körüli optimális légáramlást hivatott optimalizálni.
A Mercedesnél még az idény előtt úgy nyilatkoztak, ha a Ferrari megoldása bizonyulna hatékonyabbnak, hónapokba telne, mire ők meg tudnák változtatni saját aerodinamikai koncepciójukat.
Habár Melbourne-ben a Mercedes megoldása igencsak hatékonynak bizonyult – sőt, hatékonyabbnak a Ferrariénál –, a világbajnok istálló tovább folytatja az olaszok koncepciójának kiértékelését.
„Azt gondolom, fontos, hogy kiértékeljük az összes eltérő filozófiát” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója a Motorsport.com kérdésére.
„Nyitottnak kell lenni és alázatosnak a magunk módján. Ugyanakkor viszont követnünk kell azt, amiről hisszük, hogy helyes. Nem szabad, hogy összezavarjanak.”
„Egyszerűen csak megvizsgáljuk a különféle koncepciókat és tartjuk magunkat a sajátunkhoz. Viszont pályától függően láthatunk eltérő aerodinamikai összetevőket az idény során.”