A V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése, illetve az ezzel járó üzemanyag-felhasználásra vonatkozó korlátozások óta a királykategória csapatai az olaj égetése révén igyekeznek több motorerőre szert tenni.
Az FIA számos alkalommal szigorított már az olajégetésre vonatkozó regulákon, jelenleg a csapatok 100 km-en mindössze 0,6 liter olajat égethetnek el, 2019-re pedig további intézkedéseket hoztak annak érdekében, hogy a csapatok dolgát megnehezítsék az időmérőkön ebben a tekintetben – nem lehet például segédtartályból olajat adni a kenőanyag-rendszerhez a kvalifikációk során.
Mivel a szövetség úgy érzi, hogy az F1-es csapatok továbbra is a határokat feszegetik a kérdésben, a jövőben felére csökkentik az elégethető olajmennyiséget: 0,3 literre 100 km-en. Erről a tél folyamán már értesítették is őket.
„Az olajkérdés egyszerű. A szabályok kimondják, hogy az egyetlen üzemanyag, amit el lehet égetni, a benzin. Szóval az olaj csak kenőanyag lehet” – mondja Nikolas Tombazis, az FIA szakembere.
„Tisztában vagyunk azzal, hogy van olajégetés, és bizonyos esetekben ez hozzájárulhat a teljesítményhez, ami nem helyes. Beavatkoztunk és 100 km-en 0,6 kg-ra korlátoztuk az olajégetést, de jövőre még lejjebb akarjuk szorítani.”
„Ha pedig ilyen alacsony mértékről van szó, akkor világossá válik, hogy nincs szükség segédtartályra az időmérőkön. És ez a 2019-es év újdonsága.”