Valtteri Bottas világbajnoki éllovasként érkezett meg Sanghajban, őt 1 pontos lemaradással követi csapattársa, a címvédő Lewis Hamilton.
Bár a német istálló Bahreinben is kettős győzelmet aratott, a szahíri versenypályán egyértelmű volt a Ferrari előnye. A maranellóiaknak a V6-os erőforrással sikerült nagyot előrelépniük, melyről nemrég részletes elemzést is írtunk itt az F1VILÁG.HU-n.
„Nyilvánvalóan tudjuk, hogy van tennivalónk, és elég szokatlan lépést tett meg a Ferrari a tempót tekintve az első versenyről a másodikra” – mondta Bottas Sanghajban.
„Nyilván volt valami gondjaik Melbourne-ben, és talán a bahreini forma tükrözi a valóságot. Hogy ez folytatódni fog-e, nem tudjuk.”
„Azt határozottan tudjuk, hogy vannak területek, melyeken fejlődhetünk, és lesznek újításaink is az autón ezen a hétvégén. Remélhetőleg erősebbé tudunk válni, de ennél többet nehéz most mondani.”
A Ferrari végsebessége komoly fegyvertény lehet Sanghajban, a pályán ugyanis egy rendkívül hosszú hátsó egyenes is található.
„Kétségkívül ez jelentheti a különbséget. Nagyon hosszú egyenesek vannak ezen a pályán, ezért a végsebesség nagyon fontos.”
„Persze vannak kanyarok is, de tudjuk, hogy erősek lesznek ezen a hétvégén. Remélhetőleg nekünk is meglesznek a magunk erősségei más helyeken, de azt látjuk, hogy mely területen kell előrelépnünk.”
A Mercedesnél azt mondják, Bahreinben „közel 5 tizedmásodpercet” veszítettek csak az egyenesekben.
Hiába azonban a Ferrari remek teljesítménye, az olaszok 39 pontos hátrányban vannak a Mercedesszel szemben a konstruktőri pontversenyben, nem tudtak ugyanis profitálni jó formájukból, miközben riválisuk kihasználta a kínálkozó lehetőségeket.
Arra a kérdésre, hogy mostantól a szerencsére kell-e támaszkodniuk a Ferrarikkal szemben, Hamilton így felelt: „Jelenleg tényleg nem tudom.”
„A szezon első pár versenye alapján nehéz megítélni. Nem számítottunk olyan jó teljesítményre az első futamon, és arra sem, amit láttunk a másodikon. Ez lesz a harmadik futam még csak.”
A címvédő azt mondja, a sanghaji pálya hátsó egyenese „jó szolgálatot nyújt majd” a Ferrarinak.
„Remélem, hogy nem kell a megbízhatóságra támaszkodnunk, és szorosabb versenyünk lesz. A legutóbbi versenyhétvégén az időmérő szerintem rendben volt, de a versenyen elég nagy volt a különbség. Ez egy nagyszerű pálya az igazi versenyzéshez, szóval minél szorosabb lesz, annál jobb.”