Az edzés kezdetén a két Mercedest megtréfálták a hideg abroncsok, és mindketten megpördültek. Habár a második szabadedzésen néhány fokkal melegebb volt, mint az elsőn, az idei új szabályok miatt, melyek szerint a csapatok 100 helyett csak 80 fokra melegíthetik fel az abroncsokat, sokan küszködtek a Pirellik hőmérsékletével.
Miután mindenki körözött a lágy szett Pirellikkel, úgy tűnt, a középmezőnyben a Renault és a McLaren vezeti az erősorrendet, mögöttük az Alfa Romeóval és a Haasszal – bár utóbbi két istálló technikai problémákkal küzdött, így nem biztos, hogy releváns eredményeket láttunk.
A Ferrari elővigyázatossági okokból idő előtt a garázsba hívta Charles Leclercet, mivel a monacói autójában a hűtőrendszert ellenőrizték. A fiatal monacói így mindössze 13 kört tudott megtenni a második tréningen, és a 7. pozícióban zárt.
Bottas bizonyult a leggyorsabbnak a második kínai edzésen, azonban Vettel mindössze 27 ezredmásodperccel maradt el tőle. A 3. helyen a Red Bull pilótája, Verstappen hátránya további 2 tizedmásodperc volt a némethez képest.
Lewis Hamilton 7 tizedmásodperccel maradt el csapattársától, mögötte pedig Nico Hülkenberg, a Renault pilótája zárt az 5. pozícióban. A McLaren két pilótája is a top 10-ben zárt: Carlos Sainz a 6., Lando Norris pedig a 8. helyen végzett.
A második tréning legszorgalmasabb pilótája Antonio Giovinazzi, az Alfa Romeo versenyzője volt, miután az olasz az első edzésen műszaki okok miatt nem tudott körözni. Ezt igyekezett bepótolni, és összesen 40 kört teljesített.
A második szabadedzés végeredménye: