A 2019-es szezon első két versenyén a Mercedesnek sikerült kettős győzelmet aratnia, Bahreinben azonban óriási szerencse is kellett ehhez, Charles Leclerc Ferrarija ugyanis 10 körrel a leintés előtt lassult le, egészen addig dominált a versenyen.
Ahogyan arról az F1VILÁG.HU is beszámolt, a riválisok azt találgatják, a Ferrari hogyan tudott nagy előnyre szert tenni az egyenesekben motorja révén.
Amikor Lewis Hamiltont a Kínai Nagydíj pénteki edzései után arról kérdezték, a motorbeli hátrányt nehezebb lesz-e ledolgozniuk, mintha a kasztni tekintetében volnának lemaradva a Ferraritól, a brit így felelt: „Szerintem igen.”
„A motorikos oldalon nagyon-nagyon nehéz nagy előnyre szert tenni anélkül, hogy nagyot kockáztatnánk, főleg a mai szabályokkal, a kevés felhasználható motorral és turbóval. Nehéz megtenni ezeket a lépéseket.”
„Azt gondolom, néhány dolog kombinációja ez. De az egyenesekben mért sebességkülönbség nem olyan dolog, amit olyan gyorsan meg lehet lépni.”
A Mercedes a V6-os hibrid erőforrások bevezetése után évekig dominált az F1-ben, a Ferrarinak azonban már tavaly sikerült felzárkóznia, idén pedig úgy tűnik, ebben a tekintetben túl is szárnyalta az Ezüstnyilakat.
„Őszintén szólva úgy tűnik, nagy a különbség az egyenesekben” – mondta Valtteri Bottas, a Mercedes másik pilótája.
„Ez volt a helyzet Bahreinben, habár az csak egy konkrét pálya, és eltérőek a leszorítóerő-szintek, amik nagyban befolyásolják a végsebességet.”
„Egy szezonon belül nagyon nehéz 4 tizedet nyerni a motorerőben. Olyan keményen dolgozunk, amennyire csak lehet, de ne felejtsük el, hogy vannak még olyan területei az autónknak, melyeken javíthatunk.”
„Még nagyon korai szakaszában járunk a szezonnak, és főleg az új szabályok miatt fog sokat javulni az autók teljesítménye.”