A pole pozícióból Valtteri Bottas várhatta a piros lámpák kialvását, mellett csapattársa, Lewis Hamilton foglalt helyet. A második sorból Sebastian Vettel és Max Verstappen rajtolt.
A start pillanatát jól kapta el Bottas, Hamilton azonban szintén jó rajtot vett, és a két Mercedes kanyarokon át fej-fej mellett haladt – végül Bottas megtartotta a vezetést.
A szombati balesete miatt csak a 8. helyről rajtoló Charles Leclerc a közepes keverékű abroncsokkal rögtön a rajtnál két pozíciót veszített, ám szépen elkezdte visszatornázni magát, és a 8. körben már az 5. helyen autózott.
A Mercedesek viszont magabiztosan elléptek: Bottas ekkor már 3,6 másodperccel vezetett Hamilton előtt, Sebastian Vettel lemaradása pedig 10 másodperc volt a finnhez képest.
Leclerc a 9. körben Verstappent is maga mögé utasította, és elkezdhette üldözni csapattársát, Vettelt, akitől ekkor mindössze 4 másodperc választotta el.
Vettelt a 11. kör végén ki is hívták kerékcserére – a második etapra megkapta a közepes keverékű abroncsokat, Leclerc pedig így a két Mercedes nyomába eredhetett.
A Mercedes reagált a Ferrarira, Bottas a következő körben az élről érkezett a bokszba, és az ő versenyautójára is a közepes vegyületű Pirelli-gumik kerültek.
1 körrel később érkezett Hamilton is, így Leclerc vette át a vezetést. Hamilton a kerékcsere után csapattársa, Bottas mögé jött vissza, Vettel pedig közelebb tudott egy kicsit kerülni hozzá.
Leclerc jó tempót tudott autózni az élen, Hamilton azonban a friss gumikkal szintén rákapcsolt, a 16. körben 12,4 másodperc volt a lemaradása a monacóival szemben, aki ekkor még mindig nem járt a bokszban. A 2. helyen autózó Bottas viszont nem tudott ennyire jó tempót autózni: bár Leclercnél gyorsabb volt, Hamilton bizonyos körökben 1 másodperccel is gyorsabb volt nála.
A 23. körben Leclerc még mindig az élen állt kerékcsere nélkül, a nagy kérdés pedig az volt, a Ferrari megpróbálja-e egy kiállással teljesíteni a versenytávot. A monacói előnye ekkor már mindössze 4,5 másodperc volt Bottasszal szemben.
Leclerc előnye a 29. körre 1,5 másodpercre csökkent Bottas előtt, a Ferrari azonban még mindig nem hívta ki őt kerékcserére. Hasonló stratégiával rótta a köröket a Red Bull versenyzője, Pierre Gasly is, aki a bokszból rajtolva ekkor már csapattársa, Max Verstappen mögött autózott a 6. helyen.
Bottasa 31. körben érte utol Leclercet, és a célegyenesben el is ment a monacói mellett. Ugyanebben a pillanatban Daniel Ricciardo és Daniil Kvyat akaszkodtak össze: Ricciardo előzte a Toro Rosso versenyzőjét, a manővert azonban nem tudta befejezni, így nem tudtak elfordulni az egyik kanyarban. Ricciardo ráadásul később rátolatott Kvyat autójára, minek következtében megsérült autója, emiatt pedig fel is adta a futamot. Pár körrel később a baleset másik érintettje, Kvyat is kiállt.
1 körrel később Hamilton is Leclerc mögé ért, és a célegyenesben ő is elment a Ferrari mellett.
Leclerc mögé ekkor Sebastian Vettel is megérkezett, nem sokkal később pedig a monacói elengedte maga mellett csapattársát.
A Ferrari végül a 34. körben hívta ki kerékcserére Leclercet, a következő etapra megkapta a lágy abroncsokat. A 21 esztendős versenyző a kiállás után Gasly mögé ért vissza a pályára, és hamarosan el is ment a francia pilóta mellett.
A 38. körben aztán Gasly alatt megállt a Red Bull autója, az ifjú versenyző kénytelen volt feladni a futamot. A versenyirányítás úgy döntött, érvénybe lépteti a virtuális biztonsági autós szisztémát.
A VSC igencsak rosszul jött Charles Leclercnek, aki értékes másodperceket veszített, így hátránya 37 másodpercre nőtt az élen autózó Bottashoz képest az 5. helyen.
A 45. körben Bottas előnye 1,8 másodperc volt csapattársa, Hamilton előtt, míg Vettel a 3. pozícióban további 4,1 másodperccel volt lemaradva.
3 körrel a leintés előtt a Ferrari egy második kerékcserére is kihívta Leclercet, hogy a monacói versenyző megfuthassa a verseny leggyorsabb körét, és megszerezze az ezért járó 1 pontot.
A 2. helyen autózó Hamilton ekkor DRS-távolságon belülre került csapattársához képest, Bottasnak azonban szerencséje volt, az utolsó előtti körben utolérte George Russellt, így ő is nyitni tudta autójának hátsó szárnyát, Hamiltonnak tehát nem volt lehetősége az előzésre.
Bottas így végül magabiztos győzelmet aratott, ez volt az idei második elsősége, melynek köszönhetően újra élre állt a bajnoki összetettben.
A dobogóra Lewis Hamilton és Sebastian Vettel állhatott még fel, míg a 4. helyen Max Verstappen zárt a Red Bull-lal.
A szombati balesete miatt csak a 8. helyről rajtoló Charles Leclerc az 5. pozícióban ért célba Sergio Perezt (Racing Point), Carlos Sainzot (McLaren), Lando Norrist (McLaren), Lance Strollt (Racing Point) és Kimi Räikkönent (Alfa Romeo) megelőzve.
A verseny leggyorsabb körét Charles Leclerc futotta meg.
A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva, a Spanyol Nagydíjjal folytatódik majd.
Az Azeri Nagydíj végeredménye: