Az olasz istálló ígéretesen szerepelt az előszezoni teszteken, remek formáját mégsem tudta győzelemre váltani a 2019-es szezon első négy versenyén.
A Ferrari a múlt hétvégi Azeri Nagydíjon is alulmaradt a Mercedesszel szemben: a pole pozícióra esélyes Charles Leclerc az időmérő második etapjában összetörte autóját, Sebastian Vettel pedig nem tudta megszorongatni a versenyen sem az Ezüstnyilakat.
„Úgy tűnik, Vettel azt a filozófiát követi, hogy inkább pontokat szállít haza, minthogy kockáztasson” – harsogta az olasz La Repubblica című lap, mely szerint jogosan lehet feltenni azt a kérdést is, hogy már most elúszott-e a bajnokság a maranellóiak számára.
De több másik olasz sajtóorgánum is élesen bírálta a Ferrarit: a La Stampa azt írta, az olaszok „egymás után szalasztják el a kínálkozó lehetőségeket”, míg az Il Giornale szerint „Vettel és Leclerc, különösen előbbi többet tehetett volna idei első győzelmükért”.
És miközben a Corriere dello Sport is rámutatott a tényre, hogy „a hátrány az Ezüstnyilakhoz képest egyre csak nő”, Mattia Binotto szerint nincs szükség változtatásokra.
„Nincs, a cél mindig az, hogy megértsük a gyenge pontokat és fejlődjünk” – idézi a szakembert a La Gazzetta dello Sport.
„Kicsit agresszívebbnek kell lennünk a fejlesztésekkel, de ez teljesen normális dolog. A csapatszellem kiváló, jól akarunk szerepelni, és egységben dolgozunk tovább.”
„Abban bíztunk, hogy versenyképesebbek leszünk a szezon elején, de még 17 verseny hátravan. Hogy harcban vagyunk-e még a világbajnoki címért? Természetesen!”
„Még nem számolgatunk, versenyről-versenyre haladunk.”
A Ferrari hátránya a bakui verseny után 74 pontra nőtt a konstruktőrök versenyében, Sebastian Vettel 35, Charles Leclerc 40 ponttal van lemaradva az éllovas Charles Leclerctől.