A Ferrari SF90-es kódjelű versenyautója remekelt a téli teszteken, a szezon első négy versenyhétvégéjén mégis a Mercedes aratott kettős győzelmet, miközben a maranellóiak sokat botladoztak az idény elején.
Pedig esélyük nekik is lett volna a győzelemre: Charles Leclerc a Bahreini Nagydíjon pazar formában versenyzett, sokáig az élen haladt, ám egy technikai probléma végül megfosztotta az elsőségtől. A monacóinak Azerbajdzsánban szintén jó esélyei lehettek volna, ám az időmérő edzésen – miközben jó esélye volt a rajtelsőség megszerzésére – a falnak csapta autóját.
„Azt gondolom, nem kétséges, hogy a Mercedes nagyon erős – négy versenyt nyertek, miközben a Ferrari egyet sem. És kétségtelen, hogy egy kicsit jobb autójuk van – fogalmazzunk így” – mondta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke.
„Ugyanakkor azt gondolom, a különbség nem olyan nagy, a pontok és az eredmények nem tükrözik a versenyautók valódi potenciálját.”
Leclerc Bakuban pénteken, illetve a szombati utolsó szabadedzésen is a leggyorsabb volt, az időmérőn viszont hibázott, miközben csapattársa, Sebastian Vettel a versenyen tudott „egy kis nyomást” helyezni a Mercedesekre – végül azonban a német 10 másodperccel a második helyen befutó Lewis Hamilton mögött zárt.
„Azt gondolom, hogyha elég gyors autód van ahhoz, hogy megszerezd a pole-t, akkor összességében egy jó autód van” – magyarázta Binotto.
„Való igaz, a versenyen nem voltunk olyan gyorsak, mint a Mercedesek, de nem 20 másodperces lemaradással zártuk a futamot, és szerintem Seb a verseny végén valahogy elég közel került. Ha pedig megnézzük a deltát, az átlagos köridőket, akkor ugyan szignifikáns, mégis kicsi volt a különbség. Úgy gondolom, ez olyasvalami, amin igyekszünk dolgozni a jövőben, megpróbálunk közelebb kerülni.”