Leclerc futama már az időmérőn megpecsételődött, amikor a Q1-ben a Ferrari nem küldte ki egy gyorsabb körre, hiszen azt hitték, az elért időeredménye elegendő lesz a továbbjutáshoz.
A hazai nagydíján versenyző Leclerc így csak a 15. helyről kezdhette meg a versenyt (miután Antonio Giovinazzit hátrébb sorolták feltartásért), innen kellett felzárkóznia.
A monacói már szombaton úgy nyilatkozott, mindent bele fog adni a versenyen, akár az autótörést is kockáztatja. Be is tartotta a szavát – a Nico Hülkenberggel folytatott csata közben összeértek, defektet kapott, és a szétszakadt abroncs súlyos sérüléseket okozott a padlólemezen és a hátsó szárnyon, ezzel pedig gyakorlatilag vezethetetlenné vált az autója, és feladni kényszerült a futamot.
„Nagyon nehéz volt. Ahogy mondtam a futam előtt is, sok kockázatot kellett vállalnom, ezt meg is tettem. Szórakoztató volt az elején, aztán a végére katasztrófába torkollott.”
„De ez a baj Monacóval, ha a 15. helyről indulsz, ami nem a reális rajtpozíciónk. Nehéz volt felzárkózni ma.”
„A padlólemez jelentős részét elveszítettük. Azt hiszem, a mérnökök nem látták, mert a jobb oldalon volt, ők pedig a bal oldalát nézték. A bal oldala annyira nem sérült meg, de a jobb oldal teljesen eltűnt.”
„Természetesen sosem adom fel, de ezúttal nem volt reális, hogy továbbmenjünk, mert 80%-át elveszítettük a leszorítóerőnek, szóval vezethetetlen volt az autó.”