Leclerc az időmérős stratégiai hiba után a 15. helyről vágott neki a monte-carlói versenynek, a futam első felében pedig igyekezett minél hamarabb felzárkózni.
A monacói a Rascasse-ban egy határozott manőverrel maga mögé tudta utasítani Romain Grosjeant, majd ugyanott nem sokkal később Hülkenberget is megelőzte volna.
Eközben azonban Ferrarijának jobb hátuljával nekiütközött a korlátnak, majd Hülkenberg versenyautójának is. A baleset következtében Leclerc autója olyannyira megsérült, hogy nem sokkal később fel kellett adnia a futamot, Hülkenberg pedig defektet kapott.
Amikor a német versenyzőt arról kérdezték, Leclerc túl agresszíven próbálkozott-e, a német így felelt: „Igen, túlságosan.”
„Először is nagyon messziről szúrt be, ezért nem is igazán hagytam helyet. Ahogy láttam, hogy érkezik, próbáltam sportszerű lenni és nyitottam a kormányon, próbáltam hagyni neki egy kis helyet, hogy mindketten elférjünk.”
„De megpördült, és hozzáért az autómhoz. Nem mentem neki a falnak, vagy ilyesmi, de kivágta a jobb hátsó gumimat. Szóval szerintem túlságosan ambiciózus volt.”
Hülkenberg elárulta, szóltak neki rádión, hogy Leclerc korábban Grosjeant is megelőzte a Rascasse-ban, ezért számított a manőverre.
„Tisztában voltam vele, a mérnököm szólt. De versenyzőként mérlegelni kell a lehetőségeket, tudni kell, mi számít igazi lehetőségnek, és mi nem. Szerintem egy kicsit türelmetlen volt ezúttal. Nyilván frusztrált volt a szombaton történtek miatt, és szeretett volna átjutni a mezőnyön. De ez Monaco.”