A Ferrari versenyzőjét, Sebastian Vettelt Kanadában 5 másodperces időbüntetéssel sújtották, a stewardok indoklása szerint ugyanis kicsúszása után veszélyesen tért vissza a versenypályára, akadályozva ezzel az őt üldöző Lewis Hamiltont.
Vettel emiatt elveszítette a montreali győzelmet, a versenybírók döntése ellen pedig sokan felszólaltak. A Ferrari nemrég az ügy felülvizsgálatát kérte: az olasz csapat pénteken próbálja új bizonyítékokkal alátámasztani igazát.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke szerint az ügy precedens értékű lehet, fennáll ugyanis a veszélye annak, hogy ezután számos büntetést megkérdőjeleznek majd.
„Nem úgy fogalmaznék, hogy veszélyes, de ha precedenst teremtenek, akkor folyton ez lesz” – mondta a szakember. „Zavart kreálnak. De a Ferrarinál szerintem úgy érezték meg kell tenniük, és egy ponton a versenybírókat emlékeztetni kell arra, hogy ez megtörténhet – ami nem jó.”
Steiner szerint az egyetlen megoldás a problémára az lenne, ha a nehezen eldönthető kérdésekben a versenybírók egész egyszerűen nem szabnának ki büntetést.
„Amikor döntést hoznak, és nem tudják, mit csináljanak, mert fifty-fifty az eset, akkor nem kellene büntetést osztaniuk, hiszen ebben az esetben a Mercedes nem állt volna eléjük, hogy büntetést követeljen. Ez ugyanis nincs leírva a szabályokban.”
„Ha nincs büntetés, nem mehetsz oda, hogy büntetést követelj valakinek. Szóval a fifty-fifty helyzetekben nem kellene büntetni. Most egy olyan folyamat kezdődik el, ami soha nem ér véget – mindig találunk majd kifogásokat, ez egy soha véget nem érő történet.”
Steiner azt mondja, ő a maga részéről úgy gondolja, a szóban forgó manőver „fifty-fifty” volt, „igazi versenyzés”.
„Márpedig, ha fifty-fifty, nem kellene büntetni, ahogy mindig is mondom. Akár ellenünk szól, akár nem, nem szabadna túlszabályozni. Ha fifty-fifty, engedjük el! Lehetne egy világos szabály is erre.”