A versenyigazgató elárulta, miért nem büntették Verstappent - F1VILÁG.HU

A versenyigazgató elárulta, miért nem büntették Verstappent

HIRDETÉS
Nem lehet összehasonlítani Charles Leclerc és Max Verstappen múlt hétvégi incidensét Sebastian Vettel kanadai büntetésével – ezt nyilatkozta Michael Masi, a Forma-1 sportigazgatója azok után, hogy Verstappent nem sorolták hátrébb agresszív előzéséért.
SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 30: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 and Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 battle for position during the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 30, 2019 in Spielberg, Austria. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-1ZTADCCHN2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Az Osztrák Nagydíj versenybírói mintegy 3 órán át tanácskoztak azt követően, hogy vizsgálni kezdték Max Verstappen előzését, melyet Charles Leclerckel szemben mutatott be a spielbergi verseny 69. körében.

A holland végül megúszta a büntetést, mivel a stewardok versenybalesetnek minősítették a két pilóta ütközését. Pár héttel korábban az FIA versenybírói viszont 5 másodperces időbüntetéssel sújtották Sebastian Vettelt, mivel a német „veszélyes módon” tért vissza a versenypályára. Sőt, Daniel Ricciardo is időbüntetést kapott Franciaországban, mert leszorította a pályáról riválisát.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke csalódott amiatt, hogy Verstappent végül nem büntették, mivel elmondása szerint „világosak a szabályok” ezzel kapcsolatban.

Michael Masi, az FIA Forma-1-es sportigazgatója viszont azt mondja, olyan ez, mintha „almát próbálnánk összehasonlítani naranccsal”.

A szakember azt mondja, Vettel és Ricciardo azért kapott büntetést, mert lekényszerítették versenyzőtársaikat a pályáról, miután maguktól kicsúsztak.

Vettellel ellentétben Verstappen határozott előzési manőverbe kezdett Spielbergben, Ricciardóval ellentétben pedig végig ura volt autójának, és nem hagyta el a pályát.

„Minden egyes incidenst külön kell vizsgálni, eltérőek ugyanis a kanyarok, a profilok és a körülmények” – mondta Michael Masi.

„Megpróbálni összehasonlítani ezt a három incidenst… nagyon különböznek egymástól. A versenybírók álláspontja szerint ez egy versenybaleset volt. Egyszerűen csak jó és kemény versenyzés volt az ő perspektívájukból.”

Masi azt mondja, a versenybírók szerint Verstappen „tanult abból”, hogy egy körrel korábban nem tudta megelőzni Leclercet.

Hirdetés

„Bement a kanyarba, és később fékezett. Charles nyilván látta, hogy érkezik, és próbált szélesen fordulni. Max pedig azzal, hogy későn fékezett, eltolta a csúcspontot, és végig zárta az ívet. Az pedig, ami egy körrel korábban történt, már nem ismétlődött meg.”

A döntéshozók egyébként – köztük a Le Mans-i legendával, Tom Kristensennel – megvizsgálták a korábbi incidenseket is, köztük Lewis Hamilton és Nico Rosberg esetét három évvel ezelőttről, mely ugyanebben a kanyarban történt.

Akkor Rosberget megbüntették, ám az eset más volt, Rosberg ugyanis védekezett, nem pedig előzni próbált.

„A nagy különbség az volt, hogy Nico átnézett. Eközben Max nagyon is a kanyarra fókuszált, és próbált kijönni belőle, amilyen gyorsan csak tudott.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A versenyigazgató elárulta, miért nem büntették Verstappent
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt
Colapinto 50 G-s ütközést szenvedett el, orvosok döntenek a rajtengedélyéről

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!