A Honda 2015-ben tért vissza a Forma-1-be motorszállítóként, ám képtelen volt felvenni a versenyt a riválisokkal, a McLarennel való együttműködés pedig csúfos véget ért.
A felek 2017 végén szakítottak: a McLaren a Renault-val kötött szerződést, míg a Honda a Toro Rosso partnereként folytatta F1-es szereplését, 2019-re pedig szerződést kötött a Red Bull-lal.
Az osztrák istálló aztán múlt hétvégén Max Verstappen győzni tudott – ez volt a Honda első diadala a hibrid érában.
Amikor a McLaren csapatfőnökét, Andreas Seidlt a Honda sikeréről kérdezték, a szakember meglehetősen szűkszavú volt.
„Nagyszerű új győztest látni a Forma-1-ben – nemcsak a Hondának jó ez, hanem a Forma-1-nek is” – mondta Seidl, aki nemrégiben csatlakozott a McLaren csapatához, így nem is kívánt véleményt mondani arról, hogy a wokingiak jobban tették-e volna, ha a Hondával folytatják szereplésüket.
„Hogy őszinte legyek, ez még az én itt töltött időm előtt volt, szóval nem az én gondom. Én a csapat jelenlegi és jövőbeli helyzetével foglalkozom, szóval nem kommentálnám.”
„Elégedettek vagyunk a Renault-val való partnerségünkkel, mert a kasztni és a motor nagyon jól működik együtt. A Renault nagyszerű munkát végzett a télen, és most nincsenek kérdések a motorral kapcsolatban.”