Leclerc nem büntetésével sokat kockáztat az FIA? - F1VILÁG.HU

Leclerc nem büntetésével sokat kockáztat az FIA?

HIRDETÉS
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint nem áll fenn annak a veszélye, hogy a Forma-1 csapatai több kockázatot vállalnak majd a bokszutcában azok után, hogy a Ferrari csupán pénzbírságot kapott azért, amiért nem biztonságos módon engedte ki Charles Leclercet kerékcseréje után.
GP GRAN BRETAGNA F1/2019 - DOMENICA 14/07/2019 
credit: @Scuderia Ferrari Press Office Charles Leclerc pitstop

Leclerc első kerékcseréjét teljesítette Hockenheimben, miután Sergio Perez balesete miatt pályára küldték a biztonsági autót, majd a monacóit a gyors szervizt követően úgy engedték vissza, hogy épp érkezett Romain Grosjean, a két versenyző pedig kis híján összeütközött.

Az esetet vizsgálták a versenybírók, Leclerc azonban végül nem kapott időbüntetést, csupán a Ferrarit rótták meg: az istállót 5000 eurós pénzbírsággal sújtották.

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke azt mondja, emiatt fennáll a veszélye annak, hogy a csapatok a jövőben több rizikót vállalnak majd a bokszutcában – tudván, hogy legfeljebb pénzbüntetést kaphatnak a veszélyes helyzetekért.

„El kell gondolkodnunk ezen, mert arra ösztönözhet egyeseket, hogy kockáztassanak” – mondta a szakember.

„Az FIA kapja a pénzt, mi pozíciót veszítünk… Szóval mindenki más nyer, kivéve azt, aki hátrányba kerül emiatt.”

Az F1 versenyigazgatója, Michael Masi viszont azt mondja, azért szabtak ki csak pénzbüntetést, mert a csapatokkal a versenyhétvégét megelőzően arról folyt az értekezés, hogy a változékony időjárás problémákat okozhat a bokszutcában.

„A csapatmenedzserekkel folytatott értekezés része volt ez is, tudván, hogy változékony időjárás lehet, és figyelembe véve, hogy mindenki egyszerre jöhet a bokszba gumicserére” – magyarázta.

„Mivel minden csapatnál kint voltak, a bokszutca pedig olyan széles, amilyen, nem volt lehetőség arra, hogy az autók a felfestett részen haladjanak, ahogy Silverstone-ban.”

Arra a kérdésre, hogy fennáll-e a veszélye annak, hogy a jövőben a csapatok többet kockáztatnak, Masi így felelt: „Nem, nem hiszem.”

Hirdetés

„A csapatok mind egyetértettek, hogy minden esetet egyedileg kezelünk. És bár próbáljuk csoportosítani a dolgokat, minden esetet, minden helyzetet egyedileg kell értékelnünk. Nem olyasmiről van szó, ami rendszeresen előfordul. Ez egy elszigetelt eset.”

„És a csapatok is tisztában vannak a veszélyekkel, hogy megsérülhet az autójuk, és ennek a következménye jelentősebb, mint bármi másé.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner rámutatott, hogy nem túl következetesek a versenybírók, hiszen Max Verstappent Monacóban 5 másodperces időbüntetéssel sújtották hasonló esetért.

„Versenyt akarunk látni a bokszutcában, ebben az esetben pedig az egyik versenyző jött be, a másik pedig hajtott ki. Szóval kicsit eltérő volt a helyzet” – mondta a szakember.

„Ugyanakkor azt gondolom, jó döntés volt. A monacói viszont rossz. De van, hogy ellened döntenek, máskor pedig melletted.”

A versenyigazgató, Masi viszont világossá tette, Verstappent nem veszélyes kiengedésért, hanem baleset okozásáért büntették Monacóban, hiszen Valtteri Bottas autója megsérült az eset során.

„Talán veszélyes kiengedésnek volt titulálva a monacói eset, de valójában az baleset okozása volt a bokszutcában. Ezért is volt eltérő a németországihoz képest, ami kétségkívül veszélyes kiengedés volt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Leclerc nem büntetésével sokat kockáztat az FIA?
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!