Az efféle incidensekért korábban időbüntetéssel sújtották a versenyzőket, Hockenheimben azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) változtatott a gyakorlaton, és a Ferrarit 5000 eurós bírsággal sújtotta, Leclerc pedig nem kapott büntetést.
Ezt követően komoly vita alakult ki a csapatok között, a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner például azt mondta, fennáll a veszélye annak, hogy a pénzbírság tudatában a csapatok több kockázatot vállalnak majd a bokszban.
Az FIA F1-es versenyigazgatója, Michael Masi a Hungaroringen ült le egyeztetni a csapatokkal, és végül megállapodtak abban, hogy a jövőben csak időbüntetést adnak a veszélyes bokszutcai kiengedésekért.
Masi világossá tette, akkor is szankcionálnak, ha a kiengedés nem lesz hatással a sorrendre.
„Egészen konstruktív egyeztetést folytattunk, és megállapodtunk abban, hogy a Magyar Nagydíjtól kezdve elfelejtjük azt, ami az év első felében történt, és ha a verseny során egy kiengedést nem biztonságosnak ítélünk meg, akkor időbüntetést osztunk függetlenül attól, hogy az előnnyel járt-e, vagy sem” – magyarázta a versenyigazgató.
„Szóval nem lesznek különbségek. A csapatok elégedettek voltak azzal, hogy már a hungaroringi hétvégétől ez lesz a gyakorlat.”
Masi azt mondja, úgy érzi, a Ferrari németországi pénzbírsága megfelelő szankció volt, ám hajlandó változtatni az FIA álláspontján, amennyiben a csapatok egyhangúlag mást szeretnének.
„Én nyitott vagyok arra, hogy meghallgassam őket. Ha a csapatok egyetértenek abban, hogy ezt a hozzáállást kell választanunk, akkor függetlenül attól, ami korábban történt, elégedettek vagyunk vele, és teljesen rendben van.”
„Szóval részemről nincs ezzel probléma. Az edzéseken és az időmérőkön a veszélyes kiengedés más történet, de a versenyeken időbüntetést osztunk.”