Az olasz gumigyártó tavaly három versenyre vitte magával a vékonyabb abroncsokat, ezek közül kettőt a Mercedes nyert meg, idén pedig a Pirelli már valamennyi versenyen az ilyen felépítésű gumikat alkalmazza.
Mivel a Mercedes uralta a 2019-es idény első felét, a riválisok megpróbálták elérni azt, hogy a nyári szünetet követően újra a tavalyi abroncsokat használják a Forma-1-ben – erről azonban végül nem született egyetértés.
Mario Isola, a Pirelli motorsport-igazgatója mindenesetre azt mondja, a Mercedes azért ilyen erős idén, mert egész egyszerűen jobban dolgozott a többi csapatnál.
„Nyilván tudjuk, hogy a Mercedes nagyon gyors. De most felejtsük el őket egy pillanatra: mit tudunk a McLarenről? És néha a Toro Rosso, illetve a Renault is gyors. Szóval vannak más csapatok is, akik megértették az idei gumikat” – magyarázta a szakember.
„Ha megnézzük a korábbi éveket, az adott idény elején bizonyos csapatok mindig gyorsabban kiismerték az abroncsokat, mint néhány más istálló. Néha a Mercedes, olykor a Red Bull, a Ferrari, vagy más csapat.”
Isola hozzátette, az, hogy a Mercedes remekelt tavaly azokon a versenyeken, melyeken már a vékonyabb szerkezetű gumikat használták, nem jelenti azt, hogy a gumik miatt voltak erősek az ezüstnyilak.
„Barcelonában a Mercedes dominált. De aztán a futam után volt egy évközi teszt, ahol Sebastian [Vettel] a normál, illetve a vékonyabb gumikat is tesztelte, és azt mondta, hogy a vékonyabb szerkezetű abroncsok jobbak. Szóval Barcelonában világos volt, hogy melyik gumi a jobb – és most nem a Mercedesről beszélek.”
„A Paul Ricardon olyan helyzet alakult ki, hogy egy autó sem volt sokkal gyorsabb a többinél. Silverstone-ban pedig a Mercedes nem győzött. Szóval nehéz azt mondani, hogy a vékonyabb gumiszerkezet egyértelmű előnyt jelentett egyik vagy másik autónak.”