Az olasz istálló egyike az F1 azon csapatainak, mely idén rengeteget küszködik a Pirelli abroncsaival – a gumigyártó ugyanis a 2019-es évre változtatott az abroncsok szerkezetén.
Mivel az új specifikációjú abroncsokat kis túlzással csak a Mercedes tudja megfelelően működtetni, a csapatok arról is egyeztettek, hogy a nyári szünet után újra a tavalyi abroncsokat használják – ebben a kérdésben azonban nem született egyetértés.
A csapatok véleménye 50-50 százalékban megoszlott – márpedig a változtatáshoz 7 csapat támogatására lett volna szükség.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto a Motorsport.com című lapnak nyilatkozva nemrég megkérdőjelezte a 70 százalékos többségi szavazás igazságosságát – a szakember azzal érvelt, annak legfeljebb akkor lenne értelme, ha a többség támogatása a szezon elején is követelmény lett volna.
„Számomra a jelenlegi folyamat rossznak tűnik” – mondta Binotto.
„Mivel döntöttek egy bizonyos gumi mellett az idei szezonra – és ahhoz, hogy változtassunk rajta, 70 százalékos egyetértésre van szükség. De ha mindenekelőtt 70 százalékos arányban eldöntöttük volna, hogy ilyen gumik legyenek az évadra, akkor elégedett lennék azzal, hogy 70 százalékos többségre van szükség a visszacsinálásához.”
„Viszont jelenleg nincs ráhatásunk arra, hogy milyen abroncsaink is legyenek a szezon során, és csak úgy változtathatunk rajta, ha megvan a 70 százalékos egyetértés.”
Mivel az idei abroncsok látszólag kedveznek a Mercedesnek, a Ferrari és a Red Bull viszont sokat küszködik velük, Binotto még a számukra eredménytelen szavazás után azt mondta, „sajnálatos”, ami történt, mert „nagyszerű lehetőség lett volna arra, hogy összerázzák a mezőnyt”.
Az olasz szakember mindazonáltal leszögezte, nem a Pirellit kritizálja.
„Ennek semmi köze a Pirellihez – szerintem a tőlük telhető legjobbat nyújtják” – magyarázta.
„Adunk egyfajta iránymutatást, mellyel megpróbáljuk meghatározni, hogy milyen is legyen a gumispecifikáció – ez a fajta iránymutatás korábban nem létezett.”
„Ez viszont csak azt jelzi, hogy milyen legyen a degradáció, milyen legyen a delta a köridőket tekintve az egyes keverékek között. Azt viszont nem határozza meg, hogy milyen legyen a működési tartomány, és a többi. És emiatt nem hibáztathatjuk a Pirellit.”
„A mostani gumikat nehéz felmelegíteni, nagyon szűk a működési tartományuk, túlmelegszenek, ha csúszkálnak, vagy ha egy másik autó mögött haladunk velük. És hogy ezen változtatni kellene, vagy javítani kellene-e rajta a jövőre nézve? Igen!”
Arra reagálva, hogy a Pirellinek olykor több nézőpontra, véleményre és igényre kell reagálnia, amikor megalkotja az F1-es abroncsokat, Binotto kifejtette: „Ismétlem, nem gondolom azt, hogy a Pirellinek meg kellene próbálnia támogatni, vagy segíteni egy adott csapatot.”
„Nekik a lehető legjobb terméket kell szállítaniuk az F1-nek – és nekünk is ki kellene találnunk, hogy mi a legjobb procedúra, hogy ne kerüljünk ismét olyan helyzetbe, mint az idei szezonban.”