A Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media, valamint irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a csapatokkal együttműködve jó ideje dolgozik már az új regulákon, melyeket idén októberben véglegesítenek majd.
Nemrégiben viszont nyilvánosságra kerültek az első fotók az új, 2021-es versenyautóról: a modellt már a szélcsatornában tesztelik, bár a következő másfél évben azért változhat még.
A legfőbb szempont az új autó megalkotásakor az volt, hogy a versenyzők könnyebben tudják követni egymást, a turbulens levegő pedig ne hátráltassa a hátul érkező versenyautót – magyarán, hogy több előzést lássunk a versenyeken.
A Forma-1-es Belga Nagydíj helyszínén, Spában lapunk Charles Leclercet kérdezte arról, mit gondol az új versenyautóról.
„Tetszik, ahogy kinéz” – mondta az F1VILÁG.HU-nak nyilatkozva a Ferrari monacói tehetsége.
„Csak azt remélem, hogy úgy is működik majd, ahogy mondják, és könnyebb dolga lesz a hátul érkező versenyzőnek. Szerintem ez most a legfontosabb.”
„De nagyon jól néz ki: agresszív, és mindannyian ezt akarjuk!”
Az FIA által végzett szélcsatornás tesztek egyébként biztató eredményeket hoztak – ezt Nikolas Tombazis, a szövetség együléses versenyautókkal foglalkozó részlegének technikai vezetője mondta nemrég.
„Alapvetően az a helyzet, hogy a korábban elvégzett CFD-kutatások helyesek voltak” – magyarázta Nikolas Tombazis. „Nem voltak különösebb meglepetések. 5-10 százalékos zavart okoz a turbulens levegő a jelenlegi 50 százalékhoz képest, habár ez függ a pontos konfigurációtól.”
A száguldó cirkusz mezőnye ezen a hétvégén Monzában vendégszerepel, az F1VILÁG.HU csapata pedig a helyszínről számol be az Olasz Nagydíj eseményeiről! Weboldalunk mellett érdemes figyelemmel kísérni Facebook-oldalunkat is, de természetesen elérhetőek vagyunk az Instagramon is!