A Ferrari a papírformának megfelelően remek formában kezdte a spa-francorchampsi versenyhétvégét: Sebastian Vettel az első, Charles Leclerc pedig a második edzésen volt a leggyorsabb.
A Mercedes a nyitónapon jócskán lemaradt a Ferraritól, pilótái a második edzés végén közel 9 tizeddel voltak lassabbak Leclercnél.
Hamilton az edzésnap végén elárulta, nehezen indult számukra a hétvége.
„Nem indult jól az első edzés, problémánk volt a gázpedállal, és gyakorlatilag elment a motorerő, szóval csak próbáltam fenntartani a fordulatot, hogy visszavigyem az autót a garázsba” – mondta a címvédő.
„Végül sikerült megoldani azzal, hogy állítottam néhány kapcsolón, és visszagurultam a bokszba. Aztán kimentem újra, és ismét problémával szembesültem – szóval elég kusza volt a helyzet.”
„Az edzés végén aztán sikerült megtenni pár kört, de nem voltak valami látványosak. Aztán változtattunk a beállításokon, és a második edzésen sokkal jobbnak tűnt a dolog, de persze van még tennivalónk.”
Hamilton azt mondja, a Ferrari nagyon erős lesz a hétvégén.
„Nem tudom a különbségeket, de nyilvánvalóan a Ferrarik gyorsak – közel 1 másodperccel gyorsabbak nálunk csak az 5-ös kanyar előtti egyenesben. Ez elég meggyőző. De mi is ott vagyunk az elejében, ami jó dolog.”
„Azt gondolom, a Ferrari főleg az első szektorban dominál. Valamennyit visszanyertünk a pálya közepén, az utolsó szektor pedig elég szorosan alakul a két csapat között.”
Hamilton hozzátette, a Mercedes új motorja fél tizedet jelent egy körön. A brit azt mondja, „borzasztóan hangzik” a Leclerchez képest mért közel 9 tizedes hátrány.
„Gyakorlatilag ennek a különbségnek a nagy része az egyenesekben keresendő. Nem sokat tehetünk, hogy ezt visszanyerjük. Egész évben gyorsak az egyenesekben, szóval volt egy olyan érzésem, hogy ez a hétvége jól fog alakulni számukra.”
„Valahogy meg kell próbálnunk növelni a nyomást, ha nincs meg a nyers tempónk. Megpróbálom kitalálni, hogyan, de mondták nekem Vettel köridejeit.”
„Ő 1:50 elejét, 1:50-et, 1:51 közepét ment, én pedig 1:50 végét, 1:50 közepét a hosszú etapokon. Szóval érdekes lesz látni, mennyi üzemanyaggal mentünk, illetve milyen volt a gumik élettartama. Ha a versenyek gyorsak lehetünk, az jó lehet.”
A száguldó cirkusz mezőnye ezen a hétvégén Monzában vendégszerepel, az F1VILÁG.HU csapata pedig a helyszínről számol be az Olasz Nagydíj eseményeiről! Weboldalunk mellett érdemes figyelemmel kísérni Facebook-oldalunkat is, de természetesen elérhetőek vagyunk az Instagramon is!