A maranellóiak a várakozásoknak megfelelően remek formát mutattak Belgiumban és Olaszországban: a két motorigényes versenyhelyszínen Charles Leclerc megszerezte a győzelmet, így a bajnoki pontversenyben csapattársa, Sebastian Vettel elé tudott kerülni.
Mivel az idény további részében olyan versenyhelyszínekre látogat el a mezőny, ahol a leszorítóerőnek sokkal nagyobb jelentősége van, a Ferrarinak igazán nehéz dolga lesz.
Mattia Binotto szerint viszont már az év első felében és megmutatták, hogy képesek az erős teljesítményre az ilyen pályákon is.
„Tudtuk, hogy ezek a pályák azok, melyeken versenyképesek lehetünk” – mondta az Autosport című lapnak nyilatkozva a Ferrari csapatfőnöke Spával és Monzával kapcsolatban.
„Nem volt magától értetődő a dolog, de kétségkívül fontos volt számunkra az, hogy motorigényes helyszínekről volt szó, illetve hosszú egyenesekről.”
„Fontos számunkra, hogy ne hagyjunk ki olyan lehetőségeket, mint amilyeneket kihagytunk a szezon első felében. És tény, hogy elégedettséggel tölt el bennünket az, hogy ezen a két versenyen ki tudtuk használni autónk erősségeit.”
„Hogy mi lesz a következő versenyeken? Szerintem lehetnek ugyanolyan jók, mint az idény első felében. Lesznek futamok, mint a németországi, a kanadai, vagy a bahreini. Versenyképesek lehetünk, de lesznek olyan futamok is, ahol az autónk gyengeségei miatt nem lesz lehetőségünk arra, hogy a győzelemért menjünk.”
„Azt nehéz megmondani, hogy melyek lesznek ezek. Ugyanakkor fontos, hogy folytassuk az autó fejlesztését, folytassuk annak megértését, és megtaláljuk a lehető legjobb egyensúlyt, és megadjuk a versenyzőknek a legjobb lehetőségeket.”
„Lesznek olyan pályák – mint a soron következő szingapúri –, melyeken a motor nem annyira fontos tényező.”
[su_spoiler title=”A 2019-es szezon soron következő versenyei:” style=”fancy” icon=”arrow”]
szeptember 22.: Szingapúr
szeptember 29.: Oroszország
október 13.: Japán
október 27.: Mexikó
november 3.: Egyesült Államok
november 17.: Brazília
december 1.: Abu Dhabi[/su_spoiler]
Binotto azt mondja, a Ferrari pazar monzai formája nem feltétlenül a legújabb, harmadik specifikációjú motornak volt köszönhető, hanem annak is, hogy jól működött az autó aerodinamikai csomagja.
„Szerintem nemcsak a motornak kell köszönetet mondanunk, mely megadta nekünk a sebességet és az erőt az egyenesekben, hanem az aerodinamikai részlegnek is, mivel az alacsony leszorítóerejű csomag jónak bizonyult a tempós pályán.”
„A sebesség, amit az egyenesekben mutattunk, nemcsak a motornak volt köszönhető, hanem annak az aero csomagnak is, amit magunkkal vittünk.”
Arra a kérdésre, hogy mivel készülnek Szingapúrra, Binotto kifejtette: „Kétségkívül dolgozunk Maranellóban, hogy növeljük a leszorítóerőt. Pár új elem talán érkezik majd.”